مقالات روانشناسی

زنان قوی و مستقل

1

زنان قوی و مستقل

زنان قوی و مستقل خصوصیاتی دارند که آنها را از دیگر هم نوع های خود جدا می کند.
دختر مستقل زنی است که به توانایی های خود ایمان دارد و به خوبی آنها را می شناسد. او همیشه در حال بهبود خصوصیات خوب خود است و بیشترین سرمایه گذاری را روی خود دارد.

یک زن مستقل احساس و باور‌های خود را بر زبان می‌آورد و بر اساس ارزش‌های خود زندگی می‌کند. زنان مستقل در همه سطوح مستقل هستند – آن‌ها استقلال مالی دارند، هدف‌های خود را دنبال می‌کنند و بهترین دوست خود هستند. یک زن مستقل خودش را همان‌طور که هست دوست دارد و به زندگی شخصی‌اش، دستاورد‌هایش اهمیت می‌دهد، اما هرگز خود‌محور نیست.

دختر مستقل و قوی می داند برای امرار معاش و گذراندن زندگی آنقدر توانایی دارد که روی پای خود بایستد، اما این مورد هم باز به این معنی نیست که زنان مستقل باید تنها زندگی کنند یا نباید از همسر خود پول بگیرند، یا نباید در خانه پدر و مادر باشند. بلکه آنها می توانند به عنوان یک انسان مدرن از پس روابط اجتماعی و مراوداتی که در اجتماع نیاز است بر بیایند اما حد و مرز هر کسی را مشخص کنند.

ویژگی زنان موفق و مستقل

تبدیل شدن به یک زن موفق در جامعه‌ای که قوانین آن از زنان حمایت نمی‌کنند، مسئله چالش‌برانگیزی است. عدم برابری زنان و مردان در بهره‌گیری از امکانات و فرصت‌‌های شغلی، در برخی جوامع مرد سالار، به عنوان یک معضل شناخته می‌‌شود. طبق تفکر آن‌ها توانایی مردان از زنان بیشتر است. بسیاری از زنان موفق جهان با وجود اینکه در این جوامع متولد شده‌اند اما با سخت‌کوشی به اهداف خود رسیده‌اند. اما این تنها ویژگی لازم نیست. ما در این مقاله از مجله بوکاپو، بارزترین ویژگی‌هایی که زنان موفق را از سایرین متمایز می‌کند را بررسی می‌کنیم.

شاید برایتان الهام‌بخش باشد که پیش از شروع، تجربیات بعضی از زنان قدرتمند و مشهوری که به هدفشان دست یافته‌اند را از زبان هیلاری کلینتون در کتاب «با شتاب به پیش» بشنوید. در این کتاب خواهید آموخت که چرا حضور زنان برای پیشرفت جامعه ضروری است و چرا همچنان برابری حقوق زن و مرد حتی در کشورهای پیشرفته هم اعمال نمی‌شود.

1. سخت کوشی

احتمالا هیچ فرد موفقی مخالف این نیست که سخت‌ترین و بزرگترین خواسته‌ها را می‌توانیم با تلاش و استمرار به دست بیاوریم. افرادی که به موقعیت‌های دلخواهشان رسیده‌اند اغلب از استعداد یا توانایی ویژه‌ای برخوردار نیستند. بلکه تنها فرق آن‌ها با افراد دیگر این است که در برابر مشکلات و ناهمواری‌ها تسلیم نمی‌شوند و تا رسیدن به هدف سخت تلاش می‌کنند. موانع در هر مسیری که طی کنیم وجود خواهند داشت اما انسان مصمم به راحتی دست از اهدافش نمی‌کشد، حتی اگر مسیری سخت و پُرپیچ‌ و خم در انتظارش باشد.

2. مثبت اندیشی

دوری از افکار منفی، فضای ذهن را برای خلق ایده‌ها و هدف‌های جدید و ناب باز می‌کند. همچنین نگرش مثبت شتاب‌دهنده افراد در مسیر تحقق اهداف است. هیچ عامل بیرونی قادر نیست جلوی کسی که با دید مثبت، انگیزه خود را برای ادامه مسیر تقویت می‌کند، بایستد. زنان موفق نیز برای تقویت مثبت‌اندیشی معمولا مطالب انگیزشی را مطالعه می‌کنند و اطرافشان را با افرادی که تفکرات مثبت دارند و آن‌ها را تشویق می‌کنند، پر می‌کنند.

قدم اول برای داشتن نگرش مثبت، خالی کردن ذهن از افکار منفی است. راهکارهای موثری برای خانه تکانی ذهن از افکار منفی و به دست گرفتن کنترل فرکانس افکار وجود دارند که لوییز هی به خوبی در کتاب شفای زندگی آن‌ها را توضیح داده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما حداقل یک بار این کتاب را مطالعه کنید و از راهکارهای عملی آن بهره ببرید.

3. عزت نفس

عزت نفس بنای وجودی هر انسانی است. در واقع همان احساس ارزشمندی وجودی و لیاقت فارغ از هرگونه دستاورد بیرونی است که یک انسان برای خودش قائل است. عزت نفس همان صدایی است که به شما می‌گوید:‌ «تو لیاقتش رو داری!»

بدون شک عزت نفس یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک انسان موفق است. اما معمولا اکثر افراد با این مسئله چالش‌های بسیاری دارند. اگر شما هم مایلید برای تقویت این عنصر حیاتی در وجودتان تلاش کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله بالا بردن عزت نفس  شروع کنید.

4. همدلی

همدلی با مردم ویژگی دیگری از زنان موفق است. کمک کردن و تعامل با دیگران باعث رشد و تغییر خود فرد هم می‌شود. یک فرد موفق می‌داند که موفقیت خودش در گرو موفقیت اطرافیان و جامعه‌اش است. به همین ترتیب یک زن موفق نیز از هیچ کاری برای رسیدن به موفقیت خود دریغ نمی‌کند و سعی می‌کند در حد امکان جهان را برای انسان‌های دیگر نیز جای بهتری برای زیستن کند.

5. صداقت

هیچ کس به فرد دروغگو اعتماد نمی‌کند و ارزشی برای حرف‌های او قائل نمی‌شود. توانایی جلب اعتماد و اطمینان دیگران، فارغ از جنسیت فرد، یک فاکتور ضروری در پیشرفت است. برای همه واضح است که برای پنهان کردن واقعیت، تنها یک بار دروغ گفتن کافی نیست و فرد دروغگو باید پیوسته در تکاپوی فاش نشدن دروغ‌های قبلی خودش باشد. در نتیجه تمرکز و توجه زیادی که می‌تواند در مسیر موفقیت صرف شود، در مسیر دروغگویی به هدر می‌رود و در مقابل هیچ چیز سودمندی حاصل نمی‌شود.

6. قدردانی

مَثَل «شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر، نعمت از کفت بیرون کند» را اکثر ما شنیده‌ایم. افراد موفق به این مَثَل توجه ویژه دارند. آن‌ها خداوند را بابت نعمات و داشته‌ها شکرگزاری و از دیگران بابت کار‌هایی که برای آن‌ها انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنند. اگر هنوز برایتان واضح نیست که چگونه بازتاب رفتارهای ما با دیگران و این جهان، مانند قدردانی یا گلایه‌مندی، ما را به موفقیت نزدیکتر یا از آن دورتر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم نکات کتاب هفت قانون معنوی موفقیت اثر دیپاک چوپرا را مطالعه کنید.

7. شجاعت

احتمالا تا کنون افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده کرده‌اید که به دلیل ترس از شکست، قضاوت‌های مردم و… از هدف‌ها و آرزو‌های خود دست کشیده‌اند. بارزترین ویژگی زنان موفق شجاعت و مقابله با این گونه ترس‌ها است. اما شجاعت به معنی نترسیدن نیست! ترس یک حس غریزی است که برای محافظت گونه انسان از خطرات احتمالی در وجود او قرار داده شده اما شجاعت، یعنی با وجود ترس، دست به اقدامی که برای موفقیتتان لازم است بزنید. دقیقا مفهومی که برنی براون در کتاب جرات بسیار به آن می‌پردازذ و با راهکارهایش کمکتان می‌کند شجاعانه آنچه هستید و آنچه دارید را بپذیرید و این شرم و ترس دست‌و‌پا‌گیر را رها کنید.

8. علاقه‌مند به یادگیری

به قول آنتونی جی. دی آنجلو (هنرپیشه بریتانیایی) «اشتیاقتان برای یادگیری را توسعه دهید، تا هرگز در راه رشد و تعالی متوقف نشوید». یک زن موفق همواره برای یادگیری علم و مهارت‌های گوناگون و جدید می‌کوشد.

9. خود مراقبتی

مراقبت از جسم و روح سبب کاهش استرس، تقویت انگیزه و اعتماد به نفس، سلامت، نشاط و شادابی می‌شود. در نتیجه یک انسان موفق برای موفقیت در پیش‌پا‌افتاده‌ترین کارها نیز ابتدا باید روح و جسم سالمی داشته باشد. این ویژگی مهم چیزی است که اکثر زنان زیر پوشش فداکاری از آن فاکتور می‌گیرند و فراموشش می‌کنند. در حالیکه باید بدانید جسم شما تنها کالبد شما برای زیستن در این جهان است. همانطور که ربکا اسکریچفیلد به زیبایی در کتاب با بدن خود مهربان باشید بار دیگر به شما یادآوری می‌کند که برای سلامتی جسم و روحتان به چه نکاتی باید توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای مرور خلاصه این کتاب ارزشمند، در واقع برای سلامتی خودتان وقت بگذارید.

10. هدفمندی

اگر سری به اتاق افراد موفق بزنید بدون شک نوشته‌هایی را پیدا می‌کنید که در مورد اهداف خود نوشته‌اند. برای مثال اهداف زیر، هدف‌های کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت یک زن موفق در حوزه خانواده، شغل، تحصیلات و سلامتی است:

  • گنجاندن غذا‌های دریایی و گیاهی در برنامه غذایی خانواده
  • یافتن ایده‌های جدید و ناب در حوزه کاری
  • مطالعه کتاب‌های توسعه فردی
  • یادگیری زبان های خارجی
  • روزی 30 دقیقه پیاده‌روی

برای یک زن موفق شدن، چگونه باید هدف‌گذاری کنیم؟

ز چه کسی کمک بگیریم و از کجا بدانیم هدفی که انتخاب کرده‌ایم مناسب ماست؟ چه چیزی بهتر از این که جواب این سوالات را از زبان یک زن موفق بشنوید؟ اپرا وینفری نویسنده کتاب راه روشن است از خواننده می‌خواهد که یک‌بار برای همیشه مسیر درست زندگی‌اش را انتخاب کرده و با اشتیاق و عزمی راسخ به دنبال تحقق اهدافش باشد. پیشنهاد می‌کنیم این روایت جذاب را در وبسایت بوکاپو مطالعه کنید.

برنامه روزانه یک زن موفق

غنیمت شمردن وقت، برترین ویژگی زنان و به طور کل انسان‌های موفق است. آن‌ها برای تمام ساعات روز خود یک کار خاص دارند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. زنان موفق وقت خود را برای کارهای بیهوده تلف نمی‌کنند، بلکه بالاترین بهره‌وری را از اوقات روز خود دارند.

زنان موفق ایران و جهان، موارد زیر را به عنوان عوامل تاثیرگذار در موفقیتشان بیان کرده‌اند:

سحرخیزی

اکثر این افراد در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که بین ساعت 6 تا 7 صبح از خواب بیدار می‌شوند. زیرا معتقدند که سحرخیزی به زندگی‌شان نظم می‌بخشد و باعث می‌شود که از بقیه یک قدم جلو‌تر باشند. اکثر آن‌ها سحرخیزی را در برنامه‌ریزی و استفاده بهتر برای ادامه روزشان موثر می‌دانند. حتما این جمله را شنیده‌اید که از قدیم می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا شوی!

نوشتن برنامه روزانه

همانطور که می‌دانید مغز صبح زود بهترین عملکرد را دارد. آرامش صبح کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید، تصمیم بگیرید و تمام کار‌هایی که تا آخر شب باید انجام دهید را لیست کنید. طبق گفته زنان موفق نوشتن برنامه روزانه یکی از رمز‌های موفقیت آن‌ها است. لورا وندرکام در کتاب زمانی برای زن بودن، با بررسی جدول زمانی تعدادی از مادران و زنان موفق و پردرآمد به مدت 1001 روز، نشان می‌دهد که شرایط زندگی این افراد آنقدرها هم سخت و ترسناک نیست. این کتاب برای زنان و مادرانی که می‌خواهند از زمان خود بهره کافی ببرند و با تمام مشغله‌های خود در زندگی، پیشرفت کرده و مستقل از هر عامل دیگری به موفقیت برسند، تجربیات ارزشمندی را ارائه می کند.

خوردن کامل صبحانه

مهم‌ترین فواید صبحانه خوردن تنظیم هورمون‌های زنانه، تنظیم فشار خون، جلوگیری از دیابت، افزایش تمرکز، بهبود حافظه، شادابی و تامین انرژی بدن است. پس یک زن موفق ابتدا برای سلامتی بدن خود، سپس برای بهتر انجام دادن برنامه‌های روزانه و فعالیت‌های شخصی، کاری، اجتماعی و… حتما صبحانه کامل و مغذی میل می‌کند.

ورزش

حتی کسانی که هیچ برنامه‌ای برای ورزش کردن نداردن نیز از فواید آن آگاهند. بنابراین اولین دلیل زنان موفق برای ورزش کردن، حفظ سلامت بدن است. اما ورزش کردن تاثیرات دیگری هم بر موفقیت و کار آن‌ها دارد؛ برای مثال ورزش‌های دونفره مانند تنیس یا شمشیر‌بازی موجب تقویت روحیه رقابت‌پذیری می‌شود. ورزش دارت یا تیراندازی به افزایش تمرکز و دقت کمک می‌کند. ورزش‌های گروهی مثل والیبال و بسکتبال موجب تقویت مهارت کار تیمی می‌شود.

مطالعه

بهترین غذا برای مغز هر فردی مطالعه کردن است، زیرا مطالعه، ذهن را برای تصمیم‌گیری باز‌تر می‌کند و اطلاعات و آگاهی را افزایش می‌دهد. در واقع مطالعه، ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را فراهم می‌کند. به همین منظور زنان موفق ساعاتی از روز خود را صرف مطالعه کتاب، مقاله و نوشته‌های انگیزشی می‌کنند.

چنانچه به دلیل مشغله کاری فرصت مطالعه ندارید، می‌توانید هنگام رفت و آمد یا انجام برخی کار‌های روزمره از خلاصه کتاب ‌های ارزشمند و روز دنیا به صورت صوتی استفاده کنید. به این ترتیب از زمان‌های مرده مانند زمان‌های انتظار در صف یا رانندگی، بهترین استفاده ممکن را کرده‌اید.

گوش دادن به موسیقی

طبق پژوهش‌های علمی گوش دادن به موسیقی مزایای روان‌شناختی بسیاری برای فرد دارد. موسیقی قادر است روی افکار، احساسات، انگیزه و رفتار تاثیرگذار باشد. حتما تجربه این را داشته‌اید که هنگام گوش‌دادن به موسیقی ریتمیک و شاد، خوشحال و با‌انگیزه شده باشید، یا بالعکس با گوش دادن به یک آهنگ غمگین اشکتان جاری شده باشد.

فکر کردن و مدیتیشن

مدیتیشن برای ذهن، مانند ورزش کردن برای افزایش قدرت عضله و سلامتی است. فرد در مراقبه تلاش می‌کند که به شکلی ارادی و خودآگاه، تمام محرک‌های بیرونی و درونی را نادیده گرفته و به سکوت و سکون عمیقی دست پیدا کند. از جمله فواید مدیتیشن می‌توان کاهش استرس و افسردگی، تسکین درد، افزایش آرامش و صبوری در برابر دردهای روحی و جسمی و افزایش درک و تمرکز را نام برد. اما مدیتیشن انواع مختلفی دارد که هرکدام برای اهداف خاصی انجام می‌شوند و روش و اصول مخصوص به خود را دارند. برای شرکت در تست آنلاین افسردگی بک و تست اضطراب بک کلیک کنید

علت موفقیت یک زن موفق

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که توانایی‌ها و استعداد‌های زنان کمتر از مردان است. باید گفت که هرگز اینطور نیست بلکه گاهی اوقات زنان به دلایلی موفق به کشف این استعداد‌ها نمی‌شوند یا اصلا دنبال آن نمی‌روند.

اگر موارد چک‌لیست زیر پرورش و تقویت پیدا کنند، به زنان در رسیدن به اهداف و موفق شدن کمک بزرگی می‌کنند:

مهارت

مهارت‌های زندگی و شغلی تاثیر زیادی در موفقیت افراد دارد، مثلا شما تصور کنید مدیر یک شرکت بزرگ توانایی سخنرانی یا تصمیم‌گیری نداشته باشد. به نظر شما آیا می‌توان به آینده و رشد این شرکت امیدوار بود؟ پس لازمه موفقیت کسب مهارت‌های گوناگون و جدید است.

خودآگاهی، ارتباط با دیگران، مدیریت هیجان، حل مسائل پیچیده، همدلی، تفکر، نقد‌پذیری و مقابله با شکست بخشی از مهارت‌هایی هستند که یک خانم برای موفقیت در زندگی شخصی، اجتماعی و کاری باید کسب کند.

برای کسب هر مهارتی که با چالش روبه‌رو شده باشید، کتاب‌های ارزشمندی در دسته‌بندی خلاصه کتاب‌ های رشد و توسعه مهارت های فردی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت استعداد و تقویت مهارت‌های خود در تست استعداد یابی گاردنر در سایکومتریست که برای شما عزیزان فراهم کرده است شرکت کنید

صبر

صبوری خصلتی است که در تمام افراد موفق دیده می‌شود، زیرا هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. برای درک بهتر اهمیت موضوع صبر، لازم است بدانید اگر بذر یک درخت گردو را در باغچه بکارید حدود 10 سال طول می‌کشد تا درخت شما ثمر دهد. پس تمام کسانی که در حال حاضر در زندگی و کسب و کار خود موفق هستند سال‌ها در برابر مشکلات و سختی‌ها صبر پیشه کرده‌اند.

خلاقیت

یک فرد خلاق همیشه یک قدم جلوتر از دیگران است، زیرا منتظر دیگری نیست و همیشه راهی مناسب برای رسیدن به هدف‌هایش پیدا می‌کند. خلاقیت با‌‌ارزش‌ترین ویژگی زنان موفق است، چون سبب کشف ایده‌ها و راهکار‌های منحصر‌به‌فرد می‌شود. به بیان دیگر خلاقیت همچون شاه‌ کلید خانه موفقیت، درب موفقیت‌های زیادی را پیش رویتان باز می‌کند.

اعتماد به نفس

در بدترین شرایط نیز باور به اینکه می‌توانید از پس هرچیزی بر بیایید به شما قدرتی مضاعف می‌بخشد. زنان برای موفقیت، نیاز به باوری به مراتب راسخ‌تر و محکم‌تر به خودشان خواهند داشت. احتمالا با یک بررسی اجمالی درباره وضعیت زنان و قوانین حمایتی از آن‌ها در اکثر جوامع به علت این امر پی خواهید برد. آن‌ها با تقویت اعتماد به نفس در مسیر پر‌ پیچ و خم موفقیت قدم می‌گذارند. افراد موفق همیشه مواردی که موجب تضعیف اعتماد به نفس می‌شود را حذف می‌کنند و به نوعی با آن‌ها می‌جنگند تا شکستشان دهند.

هیچ زن موفقی را نخواهید دید که اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشد و برای تقویت آن‌ تلاش نکند. تا باور نکنید که می‌توانید از عهده انجام کاری بربیایید نمی‌توانید برای انجام آن اقدام کنید. چرا که اساسا وجود اعتماد به نفس و خودباوری منجر به تلاش هدفمند و رسیدن به نتیجه دلخواه می‌شود.

یکی از عوامل موفقیت و ستاره شدن برخی از بازیگران سینما توجه به جزئیات و خواسته‌های مخاطبان بوده است. بسیاری از آن‌ها در مصاحبه‌های خود این طور بیان کردند که اگر می‌خواهند نقش یک پزشک را بازی کنند، به تمام جزئیات رفتاری و حرکتی یک پزشک دقت می‌کنند.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امروزه طرفداران زیادی دارند، اما همانطور که مشاهده می‌کنید اپلیکیشن‌هایی موفق‌ترند که در طراحی آن‌ها به جزئیات بیشتری دقت شده است. برای مثال تلگرام را با واتساپ مقایسه کنید.

مثال‌های بالا فقط دو مورد از تاثیرات توجه به جزئیات در موفقیت است. جزئی‌نگری، دیگر ویژگی زنان موفق است که باعث می‌شود کوچکترین عوامل موفق را در نظر بگیرند. آن‌ها برای رسیدن به موفقیت همیشه به مسائلی دقت می‌کنند و آن‌ها را می‌بینند که شاید افراد دیگر اصلا به آن‌ها توجه ندارند.

نظم

اکثر زنان موفق دارای شخصیتی منظم هستند، زیرا نظم در مقابله با مشکلات و چالش‌های زندگی به آن‌ها کمک زیادی می‌کند. آن‌ها هر روز طبق یک سیستم سازمان یافته پیش می‌روند تا از زمان و فرصت‌های پیش آمده حداکثر بهره‌وری را داشته باشند. شاید تصورتان از این سبک زندگی، شرایطی سخت و کسل‌کننده باشد. ممکن است در ابتدا اینگونه باشد اما پس از اینکه نظم در تار و پود زندگیتان تنیده شود، احساس خوشایند و آرامش بیشتری خواهید داشت. اگر برقراری نظم و برنامه‌ریزی برایتان چالش‌برانگیز است، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم اثر ماری کندو شروع کنید. همچنین برای سنجش میزان نظم و پشتکار خود در تست نئو فرم بلند شرکت کنید تست نئو به شما کمک می کند که خصوصیات شخصیت خود را بهتر بشناسید و برای ارتقا خود تلاش کنید.

تست نئو (NEO) چیست؟

تست NEO از معتبرترین تست‌های روانشناسی است که به سنجش 5 جنبه از شخصیت شما (مدل پنج عاملی شخصیت) می‌پردازد. تست نئو کاربرد گسترده‌ای در زمینه‌های فردی، شغلی، سازمانی و تحلیل رفتار گروه‌های انسانی دارد و در زمینه‌های ازدواج، استخدام و تشخیص اختلالات روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با تست نئو (neo)، اعتبار و کاربرد آن می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تست نئو (NEO PI-R)

10 ویژگی یک زن مستقل که یک مرد باید بداند

در دنیای امروز زنان نیز پابه‌پای مردان در جامعه حضور دارند و مسئولیت‌های مهمی را عهده‌دار هستند. به عبارتی صنعتی‌شدن جوامع و حق‌خواهی زنان خیلی زود آن‌ها را به آمال و آرزوها‌ی تاریخی زنان دنیا رسانده است. مردان نیز خواهان یک زن مستقل، قوی و باهوش هستند. اما اکثر آن‌ها نمی‌دانند در حضور یک زن با اعتمادبه‌نفس، جاه‌طلب، جذاب و مستقل چگونه برخورد کنند. آگاهی مردان از ویژگی زنان مستقل آن‌ها را با شرایط ذهنی بهتری سر قرار می‏فرستد.

  • زنان مستقل به مردان بالغ تمایل دارند: مردانی که علاوه بر توانایی فیزیکی قدرت کنترل احساسات خود را برای او جذاب هستند. مرد باید در رابطه و اجتماع شخصیت مستقلی داشته باشد.
  • زنان مستقل به میزان درآمد مردان کمتر اهمیت می‌دهند: او سخت‌کار می‌کند تا استقلال مالی خود را داشته باشد و نمی‌خواهد مانند یک فرد وابسته در رابطه دیده شود.
  • زنان مستقل به شرایط معمولی رضایت نمی‌دهند: مردانی که به دنبال ایجاد تغییر شرایط خود نیستند و زندگی خود را بر اتفاقات غیرمنتظره برنامه‌ریزی می‌کنند برای او جذابیتی ندارند. او به شرایط معمولی عادت ندارد.
  • زنان مستقل درباره مسائل زندگی جدی هستند: او می‌داند اگر برای تفریح و استراحت وقت صرف نکند فردی کسل‌کننده خواهد بود، اما حاضر نیست با افرادی که با روحیات او همخوانی ندارند وقت‌گذرانی کند.
  • زنان مستقل به عشق اعتقاد دارند: او می‌داند که عشق واقعی وجود دارد. وقتی مرد مناسب خود را یافت بدون بازی دادن و بهانه‌های الکی وارد رابطه می‌شود.
  • زنان مستقل زندگی خود را دارند: یک زن قوی اهداف و رویاهای خود را دنبال می‌کند و رابطه داشتن چیزی نیست که تمام طول سال ذهن او را به خود درگیر کند.
  • زنان مستقل از هیچ قضاوتی نمی‌ترسند: او به حرف مردم اهمیت نمی‌دهد. اینکه مردم درباره تصمیماتش چه نظری دارند به او مربوط نیست و جسورانه اهدافش را عملی می‌کند.
  • زنان مستقل از مردان کم جسارت گریزانند: او به افرادی تمایل دارد که در سختی‌های زندگی یک جنگجو هستند. روز‌های سخت دوام نمی‌آورند اما آدم‌های سخت‌کوش دوام می‌آورند.
  • زنان مستقل رک و مستقیم صحبت می‌کنند: اگر سوالی در ذهن او جواب مشخصی نداشته باشد خیلی مستقیم برای شفاف‌سازی از فرد مقابل سوال می‌پرسد. او موضع شما را درباره مسائلی مثل خانواده، مذهب، شغل و تحصیلات می‌پرسد.
  • زنان مستقل از مجرد ماندن ترسی ندارند: یک زن قوی از مجرد ماندن ترسی ندارد. او آماده است تا در زمان مناسب و به شخص مناسب خود متعهد شود.

آگاهی از 10 ویژگی زن مستقل که یک مرد باید بداند، شاید سر قرار رفتن با او را به مسئله‌ای دلهره‌آور تبدیل کند. اما این آگاهی خوب است، مردان باید بدانند با چه زنی ملاقات خواهند داشت. علاوه بر این، یک زن قوی دوستی شگفت‌انگیز است، تا زمانی که با او رفتار صادقانه‌ای داشته باشید او با تمام وجود در رابطه خواهد ماند. یک زن قوی یکی از بهترین انواع زنان برای قرار ملاقات است، چرا که علاقه و تعهد او به شما خالصانه و واقعی خواهد بود.

مشکلات زنان مستقل

زنان مستقل در سراسر دنیا تقریبا با مشکلات مشابهی مواجه هستند. برخی از متداول‌ترین مشکلات زنان مستقل در زیر لیست شده است.

خانواده: گاهی اعضای خانواده در زمان تصمیم‌گیری در کار شما دخالت کرده و مانع از تصمیم گیری مطابق میل خود می‌شوید. تنها می‌مانید، و خانواده تلاش می‌کند روحیه مستقل شما را تغییر دهد.
فشار همسالان: فشار گروه دوستی و همسالان باعث می‌شود در بعضی موارد از تصمیم خود منصرف شوید. این تصمیم به شما احساس ضعف می‌دهد.
مشکلات اجتماعی: اگرچه در زندگی خود موفق هستید، اما در اکثر جوامع به دلیل زن بودن به چشم ضعیف به شما نگاه می‌شود. وقت آن است که بر این تعصب غلبه کنید و باقدرت ادامه دهید.
قوانین نا برابر جامعه: عملکرد زنان مستقل و موفقیت‌های آن‌ها مانند مردان دیده نمی‌شود. قوانین نا برابر جامعه زنان مستقل را از ادامه مسیر خود دلسرد می‌کند.
روابط عاطفی: زنان مستقل موردعلاقه مردان هستند و با اشتیاق با آن‌ها قرار می‌گذارند، اما قصه به همین‌جا ختم نمی‌شود. گاهی مردان تحمل قدرت و اعتمادبه‌نفس زنان مستقل را ندارند، با او به مشکل می‌خورند و سعی در تخریب شخصیت او دارند.
اعتمادبه‌نفس بیش از حد: این یکی دیگر از مشکلات رایجی است که زنان مستقل از آن رنج می‌برند. آن‌ها بیش از حد اعتمادبه‌نفس پیدا کرده و به رشد فردی خود لطمه می‌زنند. مرور نکات مهم کتاب اعتماد به نفس در بوکاپو تعریف مشخصی از این ویژگی به شما می‌دهد.
امروزه زنان مستقل تحسین می‌شوند و در گوشه‌وکنار دنیا اسمی برای خود دست‌وپا می‌کنند، اما هنوز راه برای زندگی زنان مستقل هموار نیست. انگشت اشاره در جوامع سنتی به سمت آن‌هاست و گاهی عرصه را برای یک زندگی معمولی بر آن‌ها تنگ می‌کنند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران