مقالات روانشناسی

تست های مشاوره قبل از ازدواج

1

تست های مشاوره قبل از ازدواج

یکی از مولفه‌های اصلی برای ازدواج مـوفق، شناخت کافی طرفین از یکدیگر است. آمار بالای طلاق، نشان دهنده عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر و عدم انتخاب صحیح همسر می‌باشد. حتی در زمان‌هایی که ازدواج به طلاق ختم نشود، بیش از 30 درصد از زوج‌هایی که در کنار هم زندگی می‌کنند رضایت زناشویی ندارند. در واقع هیچ لذتی در زندگی آن ها وجود ندارد و تنها به دلایل مختلف مانند فرزند، مشکلات مالی، مسائل فرهنگی و... همدیگر را تحمل می‌کنند. انتخاب همسر مناسب کار ساده‌ای نیست.معمولا افراد با داشتن معیارهای اشتباه ازدواج و عدم توجه به اختلافات در ازدواج مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک خود تجربه می کنند. برای اطمینان از انتخاب خود می‌توانید از تست تفاهم قبل ازدواج یا دیگر تست‌های روانشناسی استفاده کنید. این تست‌ها یک معیار تقریبی برای تصمیم گیری در ازدواج به شما می‌دهند.

باید در نظر داشته باشید که این معیارها قطعی نیستند و بهتر است نظر یک متخصص را در مورد نتایج بدست آمده در این تست تفاهم قبل ازدواج جویا شوید. چرا که بسیاری از شاخص‌ها و عوامل تاثیر گذار بر روی زندگی مشترک افراد در این تست‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. یک روانشناس مجرب، بر اساس اطلاعاتی که از مشاوره قبل از ازدواج به دست می‌آورد و همچنین نتایج به دست آمده از تست تفاهم قبل ازدواج، شما را در جهت رسیدن به زندگی مشترکی رویایی با کمترین تنش هدایت می‌کند. یادگیری مهارت‌های لازم برای ازدواج موفق کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری به یک زندگی مشترک وارد شوید و بتوانید با کمک هم فراز و نشیب‌های زندگی مشترک را پشت سر بگذارید.

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

شاید بهتر باشد که پیش از پرداختن به تست های مشاوره قبل از ازدواج ابتدا درباره مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنیم. آیا تابه‌حال درباره مشاوره قبل از ازدواج چیزی شنیده‌اید؟ به نظر شما این جلسات مشاوره به چه دردی می‌خورند و با چه هدفی برگزار می‌شوند؟
ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر فرد است و هر کسی دوست دارد آن را به بهترین شکل و موفق‌ترین حالت انجام دهد. ازدواج بدون شکست آرزوی هر فردی است که دوست دارد آرامش را در زندگی خودش احساس کند.
مشاوره پیش از ازدواج در واقع راهی برای صحبت منطقی دو نفره همراه با یک درمانگر حرفه‌ای و کارآزموده است که دو فرد را برای ازدواج و آغاز زندگی زناشویی آماده می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج برای تایید یا عدم تایید ازدواج دو فرد با یکدیگر انجام نمی‌گیرد. بلکه در این جلسات، به کمک گفت‌وگو و تست های مشاوره قبل از ازدواج مهارت‌های ارتباطی، نوع شخصیت، علایق، خانواده، سبک زندگی و ... هر فرد و میزان تطابق دو نفر با هم سنجیده می‌شود.
در نهایت تصمیم‌گیری به عهده زوجین است و مشاوره پیش از ازدواج حکم فانوسی را دارد که چراغ مسیر را برای افراد روشن می‌کند.

مزایای مشاوره پیش از ازدواج

انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج و شرکت در جلسه‌های مشاوره مزایایی دارد که اگر آن‌ها را بدانید، برای شرکت در جلسات و انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج اقدام می‌کنید. از مهم‌ترین مزایای این تست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یادگیری مهارت‌های زندگی زناشویی

زندگی زناشویی و ازدواج، مسئله بسیار مهمی است که نیاز به آموزش و یادگیری دارد. زمانی که زوج‌ها بدون هیچ آگاهی و اطلاعاتی از مهارت‌های زندگی زناشویی اقدام به ازدواج می‌کنند، با مشکلات مهمی در طول زندگی مواجه می‌شوند.
مشاوره پیش از ازدواج به خوبی کمک می‌کند که زوج‌ها مهارت‌های مورد نیاز زندگی زناشویی را بیاموزند و با آمادگی بیشتری برای ازدواج اقدام کنند.

شناخت نسبی از یکدیگر

همه افراد لایه‌های پیدا و پنهانی درون خودشان دارند که در بسیاری از موارد دیگران از وجود آن‌ها بی‌خبرند. تست های مشاوره قبل از ازدواج به خوبی می‌تواند این لایه‌های شخصیتی را مشخص کند. روان درمانگر و مشاور ازدواج با تحلیل و بررسی تست های مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند میزان مطابقت شخصیتی دو فرد را معین کند.
این کار به دریافت یک شناخت نسبی از هم و تصمیم‌گیری آسان در ازدواج کمک می‌کند.

تصمیم‌گیری بدون دخالت دیگران

هر زمانی که بحث ازدواج دو فرد با یکدیگر مطرح می‌شود، دوستان و همراهان و افراد نزدیک به آن‌ها سعی می‌کنند که به هر طریقی آن‌ها را در انتخاب همسر آینده‌شان راهنمایی کنند. در بسیاری از مواقع هم این راهنمایی‌ها با قضاوت‌های شخصی همراه هستند و به شکلی دخالت‌گونه عمل می‌کنند.
کمک گرفتن از یک درمانگر متخصص و در کنار آن انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می‌کند که یک انتخاب آگاهانه و به دور از دخالت دیگران داشته باشند.

کمک به شناخت بهتر از توانایی‌های خود

در بسیاری از مواقع، ما حتی تعریف و شناخت درستی هم از خودمان نداریم. این اتفاق گاهی باعث می‌شود که دست به انتخاب‌های ناآگاهانه و نادرست بزنیم. تست های مشاوره قبل از ازدواج و شرکت در جلسات مشاوره ازدواج کمک می‌کند که افراد نسبت توانایی‌های خود شناخت بیشتری پیدا کنند.

تصمیم‌گیری واقع‌بینانه

احساسات بیش از حد و کنترل نشده، آفت زندگی هر فردی هستند. این احساسات شدید می‌توانند انتخاب‌های زندگی و از جمله انتخاب شریک مناسب برای زندگی را تحت تاثیر قرار دهند و موجب شوند که تصمیم‌گیری فرد با تکیه بر احساسات و عواطف او انجام بگیرد.
تست های مشاوره قبل از ازدواج و شرکت در جلسات درمان زیر نظر متخصص می‌تواند به تصمیم‌گیری واقع‌بینانه و به دور از احساسات کنتر‌ل ‌نشده کمک کند.

چرا انجام تست های مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

ممکن است افرادی را ببینید که معتقدند کاملا شخص مقابل خودشان را می‌شناسند و در پاسخ به این سوال که چقدر با یکدیگر سازگار هستید، می‌گویند خیلی زیاد! اما متاسفانه همیشه اینگونه نیست و میزان شناخت و سازگاری دو طرف به همین راحتی مشخص نمی‌شود.
بنابراین تست های مشاوره قبل از ازدواج برای ایجاد این شناخت و میزان سازگاری و هماهنگی افراد با یکدیگر بسیار ضروری هستند. تست مشاوره ازدواج این امکان را در اختیار همه قرار می‌هد که شخصیت خود و فرد مقابلشان را با کمک روش‌های علمی و به شکل اصولی بشناسند.
تست های مشاوره پیش از ازدواج امکان شناخت متقابل بدون سوگیری و قضاوت را فراهم می‌کند که این مورد در تصمیم‌گیری برای ازدواج و همچنین موفقیت در زندگی مشترک زوجین بسیار اهمیت دارد.
این تست‌ها علاوه بر اینکه در بحث ازدواج و شروع زندگی مشترک اهمیت دارند، به افراد کمک می‌کنند که با شناخت حفره‌های درونی و مشکلات شخصیتی خود، به دنبال راهکارهای درمان رفته و در جهت بازیابی و تقویت سلامت روان حرکت کنند.

تست مشاوره ازدواج چگونه انجام می‌شود؟

این تست ها به تشخیص درمانگران و همچنین با درخواست مراجعه‌کنندگان از هر دو فرد گرفته می‌شود و پس از بررسی نتایج و سنجش مطابقت آن‌ها توسط درمانگر، پاسخ ان به زوج‌ها داده می‌شود.
از جمله مهم‌ترین تست های مشاوره قبل از ازدواج که درمانگران ازدواج آن را پیشنهاد می‌کنند، تست طرحواره یانگ است. این تست کمک می‌کند که میزان طرحواره‌های ذهنی هر فرد مشخص شده و نوع آن تشخیص داده شود. این کار سنجش سازگاری را برای هر دو فرد آسان‌تر می‌کند.

تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج

تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج به طور قطع مشخص نیست و با توجه به شرایط زوج‌ها، میزان شناخت و آشنایی آن‌ها با یکدیگر و موارد دیگر تعیین می‌شود. اما به طور کلی تعداد این جلسات از 3 تا 10 جلسه متغیر است و ممکن است از این عدد بیشتر یا کمتر شود. آنچه درباره مشاوره پیش از ازدواج و تست‌های آن مهم است، توالی و استمرار آن‌هاست. برای آنکه زوج‌ها بهترین نتیجه را از این جلسات بگیرند، بهتر است تمامی جلسات را شرکت کنند و وقفه‌ای در آن ایجاد نشود.

هزینه تست های مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

درباره هزینه تست های مشاوره قبل از ازدواج نمی‌توان مبلغ ثابت و مشخصی را بیان کرد. این تست‌ها با توجه به نوع، مدت زمان و همچنین درمانگر متخصصی که کار مشاوره را انجام می‌دهد، با قیمت متفاوتی ارائه می‌شود.
اما نکته مهم درباره تست های مشاوره قبل از ازدواج این است که انجام تست‌ها کمک بسیار موثری به شناخت درست و انتخاب آگاهانه می‌کند و پرداخت هزینه مادی برای آن، از بروز هزینه‌های روانی در آینده جلوگیری می‌کند.

بهترین مرکز تست های مشاوره ازدواج

بسیاری از افراد دغدغه پیدا کردن مرکز معتبری را دارند که به خوبی بتواند آنچه را نیاز دارند، تامین کند. مراجعه به یک مرکز یا کلینیک معتبر و کمک گرفتن از یک درمانگر کارآزموده می‌تواند شما را به سمت انتخاب درست و از سر آگاهی تشویق کند.
بهترین مرکز تست های مشاوره قبل از ازدواج را با یک جست‌وجوی اینترنتی یا پرسش از افراد آگاهی که تجربه شرکت در آن را داشته‌اند انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید تنها مراکزی را انتخاب کنید که نام و نشانی مشخصی دارند و امکان بررسی و تحقیق درباره پیشینه آن‌ها ممکن است. همچنین مراقب باشید که در دام وعده‌هایی مانند مشاوره رایگان ازدواج و ... نیفتید و فقط کلینیک‌های معتبر را برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره و روانشناسی انتخاب کنید.
کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت با دارا بودن بهترین کادر درمانگران در حوزه‌های گوناگون مشاوره و روان درمانی فردی، مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، مشاوره زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، گفتار درمانی، گروه درمانی، خدمات نوروفیدبک، روانپزشکی و ... آماده ارائه خدمت به شماست.

تست های که قبل از ازدواج کاربرد دارد و حتما شرکت کنید. به شرح زیر میباشد برای شرکت در آزمون های آنلاین روی آن کلیک کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران