اخبار روانشناسی و روانپزشکی، شخصیت شناسی

افسردگی یکی از عوامل خودکشی است



دکتر شاهین نوروزی شنبه در همایش روز جهانی پیشگیری از خودکشی بیان کرد: افسردگی حالت های مختلف و عوامل زیادی دارد که با مراجعه فرد مبتلا به روانپزشک می توان آن را به روش های مختلف درمان کرد و از اقدام به خودکشی فرد جلوگیری نمود.
وی افزود: بسیاری از افرادی که دچار افسردگی هستند از مراجعه به روانپزشک و روانشناس خجالت می کشند و این مهم باعث می شود تا بیماری فرد به شرایط حاد و خطرساز برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: یکی از افسردگی هایی که وجود دارد و شاید اغلب افراد به آن دچار باشند و بسیار خطرناک است افسردگی به نام حمله مانیا است که فرد دچار اعتماد به نفس و انرژی زیاد است و مدام تغییر رفتار می دهد که این تغییر رفتارها بسیار خطر ناک است و برای فرد در ارتباط اجتماعی مشکلات زیادی ایجاد می کند به همین منظور برای کنترل این رفتار باید توسط یک روانپزشک معالجه شود تا به خودکشی ختم نشود.

نوروزی گفت: زمانی که فرد به خودکشی فکر می کند می توان جلوی افکار و اقدام فرد را گرفت و از اقدام به خودکشی فرد در این زمان جلوگیری کرد.

این متخصص اعصاب و روان عنوان کرد: خودکشی دهمین علت مرگ در جهان است و آماری که از میزان خودکشی ها اعلام می شود کامل و صحیح نیست زیرا بسیاری از افرادی که به قصد خودکشی اقدام به این کار کرده اند مرگ آن ها با عنوان خودکشی ثبت نمی شود.
وی افزود: خودکشی بیشتر در بین مردان بیکار، زنان خانه دار و نوجوانان و جوانان در گروه سنی 29 سال است.


نظرات کاربران