مقالات روانشناسی

تیپ شخصیتی ENFP (وکیل مدافع)

1

تیپ شخصیتی ENFP (وکیل مدافع)
وکیل مدافع
برونگراشهودیاحساسیادراکی

ویژگی های شخصیتی

افراد با تیپ شخصیتی ENFP به امکانات و احتمالات توجه می کنند به همین دلیل است که ترجیح می دهند بسیاری از گزینه ها باز بمانند. آن ها از همه چیز عادی برداشتی را بخواهند می کنند به همین دلیل معمولا افراد ملاحظه کننده ای هستند. افراد با این اگوی شخصیتی در تست MBTI بسیار کنجکاو هستند. آن ها معمولا ترجیح می دهند به جای تصمیم گیری و قضاوت کردن، مسائل را درک کنند.

در حل مسائل توانمندند، زیرا واقعیت را به خوبی درک می کنند و سپس به کمک آن به سرعت راه حل منطقی تدبیر می کنند.

آن ها همیشه رفتاری سیاستمدارانه دارند و در مذاکرات خود دیپلماتیک رفتار می کنند. افراد با این تیپ شخصیتی همیشه با نشاط رفتار می کنند به گونه ای که اگر در جمع باشند همیشه جوک و لطیفه تعریف می کنند و باعث شادی در جمع می شوند. بسیار خوش برخورد، دوست داشتنی و معاشرتی اند و از هر لحظه ای که درجمع هستند احساس خوبی دارند. معمولا در هر شرایطی چیز را به خود سخت نمی گیرند. او می تواند شرایط پیچیده را آرام کند و همچنین در ایجاد صلح بین طرفین تبحر خاصی دارند.

برون گرایی (E): برون گرایی (E) یعنی فردی که با ارتباط برقرار کردن با دیگران و شرکت در جمع انرژی می گیرد. بسیاری از ما تعریف غلطی از برونگرایی داریم زیرا برونگرا را در فعالیت فرد می بینیم. برون گرایی و درون گرایی با انرژی افراد در ارتباط است.

شهودی (N): افراد شهودی عاشق مطالب انتزاعی هستند که به‌صورت تئوری بیان می‌شود؛ مباحثی مانند ادبیات، فلسفه جامعه‌شناسی و روانشناسی. در حقیقت، آن‌ها به علوم تجربی و مهندسی که به انجام آزمایش و مشاهده دقیق و اندازه‌گیری نیاز دارد علاقه زیادی ندارند. 

احساسی (F): افراد احساسی در تست mbti معیار تصمیم گیری شان دوست دارم دوست ندارم است. فرد احساسی همدل و مهربان است در کارهایشان از عواطف و احساسات در همه کارها صحبت می کنند. برای شما احساسی ها اولویت ادب است نه صداقت.

ملاحظه (P): افراد ملاحظه کننده همیشه در آخرین لحظه تصمیم گیری می کنند. ملاحظه کننده ها شیوه کارشان شخصی است. آنها قابلیت اجرای 10 پروژه همزمان را دارند. شما اگر با یک ملاحظه کننده در تماس باشید می بینید که دغدغه برای برنامه ریزی کار ندارد.

خلاقیت و انعطاف پذیری

افراد ENFP خلاق، سازگار و منعطف هستند. اغلب این افراد نوآوری های مبتکرانه ای دارند. آن ها از قوه تصور و تخیل بسیار بالایی برخوردارند به همین خاطر افرادی با ذهن فعالی هستند. ENFP ها به الهامات و برداشت های شخصی خود اهمیت می دهند. گاه به جای سازگاری به روشهای جدید توجه می کنند. این تیپ شخصیتی راههای جدیدی برای اندیشه و عمل می گشاید و آنها را باز نگه می دارد. روحیه آنان پیوسته در حال تغییر است.

ENFP ها برای به اجرا گذاشتن ایده های خلاقانه خود به انرژی تکانه ای خود توجه دارند. برای آن ها به وجود آمدن مساله، انگیزه دهنده و جالب است. این افراد علاقه بسیار زیادی به حل مساله و پیاده کردن ایده های جدید و نوآورانه دارند. ENFP ها در آزمون MBTI دارای قدرت بیان بالایی هستند. سطح انرژی آن ها هنگامی که در کنار دیگران قرار می گیرند بالا می رود و می توانند با موفقیت، استعدادهای خود را با نقاط قوت دیگران ترکیب کنند.

گرم و صمیمی

ENFP ها در آزمون MBTI بسیار خوشرو و با نشاط هستند و نود درصد این افراد از خلق و خوی خوب و صمیمی برخوردارند. اشتیاق آنها به زندگی به گونه ای است که می تواند مسری باشد.

این تیپ شخصیتی از این که دیگران رشد و پیشرفت می کنند خوشحال می شوند، این افراد با دیگران با همدلی رفتار می کنند و از خود گرمی و صمیمیت نشان می دهند.

فرد با تیپ شخصیتی وکیل مدافع خواهان تایید دیگران است و به راحتی از دیگران قدردانی و حمایت می کند. این افراد کمتر با دیگران مخالفت می کنند و بیشتر به دوستی و هماهنگی با دیگران علاقه مند هستند. آن ها با دیگران بسیار صمیمی هستند و خیلی راحت با بقیه کار می کنند و کنار می آیند.

نظام ارزشی قوی

ENFPها افرادی هستند که دارای توانمندی و استعدادهای بسیار زیادی هستند و در اکثر اموری که به آن علاقه دارند خوش می‌درخشند. ممکن است شما این افراد را دمدمی مزاج ببینید زیرا آن ها در طول زندگی شان ممکن است چندین بار شغل خود را تغییر داده باشند اما باید بگویم از روی دمدمی مزاج بودن آن ها نیست بلکه به خاطر پروژه محور بودن این افراد است که این گونه هستند.

ENFPها به دلیل آنکه نظام ارزشی قدرتمندی دارند و همواره در تلاش‌اند تا مطابق ارزش‌های شخصی‌شان زندگی کنند، به عکس تصور عموم، افرادی ثابت قدم و استوار و هدفمند هستند.

آنها در بسیاری از مواقع کارهاییرا انجام می دهند که فقط با نظام ارزشی شان سازگاری کامل داشته باشد. زیرا برای یک ENFP ضروری است که همواره خود واقعی‌اش را بدون اجبار بیرونی و بر اساس آنچه خود درست می‌پندارد زندگی کند. آن‌ها در پس هر رویدادی معنایی می‌یابند و دائم در جستجوی صلح درونی هستند و هنگامی به این صلح می‌رسند که ارزش‌های شخصی خود را زندگی کنند.

سفر به درون برای ENFPها اهمیت زیادی دارد به همین دلیل آن‌ها با احساسی از نگرانی و توجه، دائماً مراقب هستند تا ارتباط خود را با درونشان از دست ندهند. هیجانات عاطفی ENFPها که نقش مهمی در زندگی آنان ایفا می‌کند و نیز تلاش دائمی آن‌ها برای برقراری صلح و صفای درونی از ENFPها انسان‌هایی با عواطف بسیار قوی و قابل لمس و در نتیجه ارزش‌هایی رشد یافته می‌سازد.

حفظ یکپارپگی درونی

یکی از مشکلات بالقوه ENFP نصفه کاره رها کردن کارها است. این افراد باید یاد بگیرند کارهایی را که شروع می کنند تا به پایان رسیدن قطعی آن کار را دنبال کنند. برخلاف سایر برونگرایان، ENFP ها زمانی را نیاز دارند تا تنها در خلوت خود باشند تا مطمئن شوند درست در راستای ارزش هایشان پیش می روند. اگر آن ها بتوانند صلح درونی خود را تامین کنند توفیقات فراوانی کسب خواهند کرد. در غیر این صورت ممکن است احتمالات جدید آن‌ها را در میانه انجام کارشان به هیجان آورده و کار را نیمه تمام رها کنند و به سراغ فعالیتی جدید بروند و به این ترتیب هیچ یک از کارهایشان به سرانجامی قطعی نرسد و در نتیجه دستاوردی کسب نکنند.

کمک به رشد توانایی های دیگران

افراد با تیپ شخصیتی ENFP اکثراً از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردارند. این افراد دوست ندارند تقلیدگر باشند و همیشه سعی می‌کنند تقلیدِ کسی نباشند و خودِ واقعی‌شان باشند و ادای چیزی که نیستند در نمی آورند. این تیپ در برخورد با دیگران بسیار گرم و صمیمی هستند و اهمیت بسیار زیادی برای پایداری روابط خود قائل هستند. برای ENFPها بسیار مهم است که مورد علاقه اطرافیان خود واقع شوند، به همین دلیل گاه برخی از آن‌ها به ویژه در سنین پایین‌تر برای جلب تائید دیگران در نشان دادن احساس و علاقه خود اغراق نموده و در این راه رفتاری نه چندان صادقانه از خود بروز می‌دهند.

خیال پرداز و آرمانی

افراد با الگوی رفتای ENFP در تست MBTI در دنیای از تخیلات و تصورات زندگی می کند. آن ها معتقدند توجه به جزئیات زندگی واقعی و روزمره یک کار بیهوده است. در کل آن ها به کارهایی که شامل جزئیات هستند توجه کمتری دارند، انگار کلا خوش ندارند به جزئیات توجه کنند. اگر به ناچار مجبور به انجام این‌ مدل کارها بشوند، چندان همراه با رضایت درونی این تیپ نخواهد بود. این بخش از زندگی می‌تواند برای ENFPها بسیار چالش‌برانگیز باشد و حتی اعضای خانواده‌شان را از آنان عاصی نماید.

ENFPهایی که نتوانسته‌اند شخصیت خود را به رشد مناسبی برسانند و از مسیر درست زندگی خارج‌شده‌اند ممکن است به افرادی فریبکار تبدیل شوند. مهارت شگفت‌انگیز آن‌ها در سخنوری و فن بیان در این زمینه به آن‌ها کمک می‌کند تا بسیار متقاعد‌کننده به نظر بیایند و در نتیجه به احتمال زیاد هر آنچه را بخواهند به دست بیاورند. اگرچه اکثر ENFPها از توانایی‌های خود به این شکل سوء‌استفاده نمی‌کنند زیرا این کار با نظام ارزشی و اخلاقی آن‌ها سنخیتی ندارد.

ENFPها گاه در قضاوت‌های خود دچار اشتباهات جدی می‌شوند، اگرچه آن‌ها این توانایی خارق‌العاده را دارند که به‌طور شهودی، حقیقتِ ورای افراد و موقعیت‌های مختلف را دریابند اما با این حال زمانی که بخواهند از مشاهدات و اطلاعات خود در نتیجه‌گیری‌ها استفاده کنند ممکن است به نتایج اشتباهی برسند که قضاوتشان را تحت شعاع قرار دهد.

توجه به احتمالات جذاب

اگر افراد تیپ شخصیتی ENFP شکیبایی و متمرکز ماندن را نیاموخته باشند، در رضایت از زندگی زناشویی خود دچار مشکل خواهند شد زیرا توجه اصلی آن‌ها دائماً بر رویدادهای احتمالی و هیجان‌انگیز پیش روست و از آنچه حقیقتاً در حال رخ دادن است غافل می‌شوند و در نتیجه زندگی روزمره برای آن‌ها تبدیل به جریانی خسته‌کننده می‌شود. با این حال احساس تعلق خاطر قدرتمندی که در ENFPها وجود دارد آن‌ها را پایبند و متعهد به رابطه‌شان می‌سازد. باید توجه داشت که اندکی هیجان در زندگی برای ENFPها ضروری است بنابراین سازگاری آن‌ها با افرادی بیشتر است که با تغییر، ریسک‌پذیری و تجارب جدید مشکلی نداشته باشند.

والدین ENFP

پدر و مادر با تیپ شخصیتی ENFP می تواند برای فرزندان خوشایند باشد. فقط ممکن است این پدر و مادرها برای فرزندانی که دامنه ترجیحات قضاوتی و یا حسی دارند کمی دشوار باشند. چنین فرزندانی ممکن است برداشتشان این باشد که والدینشان دمدمی و بی‌ثبات هستند و ازآنجایی‌که سبک زندگی پر افت و خیز والدین ENFP خود را درک نمی‌کنند، انگار که در گرداب زندگی پر تلاطم آن‌ها رها شده‌اند و از این رو درک خواسته حقیقی والدین برای آن‌ها بسیار دشوار است.

پدر یا مادر با تیپ شخصیتی ENFP گاهی می‌خواهد نقش صمیمی‌ترین یار را برای فرزندش ایفا کند و گاه از موضع قدرت یک پدر یا مادر با او رفتار می‌کند، اما در کنار تمام مواردی که گفته شد، مسئله‌ای که عمیقاً بر فرزندان آن‌ها اثرگذار است، ثبات و پافشاری ENFPها بر «نظام ارزشی‌شان» است که آن را با لذتی ناب از شادمانه زیستن همراه می‌کنند.

به دنبال معنا و مفهوم در کارها

ENFP ها عمدتاً مردمانی شاد و سرخوش هستند اما در صورتی که برای انجام کاری، با یک برنامه‌ریزی دقیق و سخت‌گیرانه محدود شوند و یا ماموریت‌های پیش پا افتاده‌ای که برایشان کوچک‌ترین معنایی ندارد به آن‌ها محول شود لحظات سختی را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل موقعیت شغلی ایده آل برای ENFPها جایی است که در آن استقلال و انعطاف بالایی به آن‌ها داده شود تا بتوانند به طور مستقیم با ایده‌ها و مفاهیم مورد نظرشان ارتباط داشته و با تعداد زیادی از افراد تعامل داشته باشند. بسیاری از ENFP ها کار و تجارت آزاد را به‌عنوان شغل خود بر می‌گزینند. آن‌ها این قابلیت را دارند که بدون کوچک‌ترین نیازی به یک مافوق متخصص، بالاترین سوددهی و بهره‌وری را در کاری که به آن علاقه‌مند هستند به دست آورند.

عدم تمایل به مسلط شدن روی دیگران

به دلیل اینکه ENFP ها افرادی حساس هستند و اغلب در حال زیر نظر گرفتن محیط اطراف هستند گاهی ممکن است در اثر این حساسیت و مراقبت زیاد نسبت به اتفاقات اطراف دچار تنش‌های عضلانی شوند. (درون‌ریزی حساسیت و بروز آن به شکل اسپاسم عضلانی). آن‌ها نیاز شدیدی به استقلال عمل دارند و از زیر نظر قرار گرفتن و محدود شدن بیزارند. اگرچه آن‌ها به وحدت درونی با خودشان باور دارند و مراقبت زیادی بر نفس و ارزش‌های خود دارند اما روش آن‌ها در برخورد با دیگران متفاوت است و به هیچ وجه قصد کنترل کردن کسی را ندارند اما همان‌طور که خودشان از اجبار و وابستگی گریزان‌اند، دیگران را نیز به فرار از وابستگی و رهایی از اسارت و اجبار تشویق می‌کنند.

ENFP ها اشخاصی خوش‌برخورد، حساس و مردم دوست هستند که در کارزار زندگی دل به دریا زده و از کسب تجارب جدید هراسی به خود راه نمی‌دهند. توانایی آن‌ها شامل طیف وسیعی از قابلیت‌هاست و در صورتی که بتوانند صلح درونی‌شان را تامین کنند و بر انجام کارهایشان تا به اتمام رساندن آن‌ها متمرکز و مصمم بمانند، می‌توانند از این توانمندی‌ها برای بهبود زندگی خودشان و نزدیکانشان به خوبی بهره ببرند.

کارکرد اصلی یک ENFP شهودی برونگراست، به طوری که آن‌ها اطلاعات محیط اطراف را به‌صورت شمی و با در نظر گرفتن تصویر جامع دریافت می‌کنند. کارکرد کمکی‌شان نیز احساسی درونگرایانه است. بر این اساس با امور بر پایه احساسی که به آن‌ها دست می‌دهد برخورد می‌کنند و به این توجه دارند که امور تا چه اندازه با نظام ارزش‌های آن‌ها سازگار است.

روابط ENFP ها با دیگران

پیوسته به محبت و دوستی با دیگران فکر می کنند.
جایگاه افراد که در چه شرایطی قرار دارند برایشان اهمیت دارد.
با دیگران بلافاصله ارتباط موثر برقرار می کنند.
می توانند توجه خود را به شخص دیگری جلب کنند و کاری کنند که دیگران احساس کنند بی قید شرط دوست داشتنی هستند.
این افراد همیشه عاشق و درگیر هستند و همسر خود را آرمان سازی می کند.
برای آزادی و استقلال بهای فراوانی قائلند.
دوست دارند احساسات خود را بیان کنند.
می خواهند خاص باشند. مترصد دریافت تایید و تصدیق از کسانی هستند که برایشان مهم اند.
می توانند جذاب و جلب کننده باشند.
با دیگران با گرمی و محبت برخورد می کنند.
می توانند به شدت با پشتکار، مثبت و خوشبین باشند.

نقاط قوت

مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی دارند.
بصیرت و هوشمندی فوق‌العاده‌ای در رابطه با افراد و نیات و انگیزه‌های آنان دارند.
می‌توانند انگیزه‌‌دهنده و الهام بخش دیگران در رشد و پیشرفت باشند.
افرادی خوش برخورد هستند و علاقه و محبت خود را به گرمی ابراز می‌کنند.
سایرین از بودن در کنار آنان لذت می‌برند، آن‌ها افرادی پر انرژی و با احساس هستند و ذوق و قریحه و حس شوخ طبعی بالایی دارند. این تیپ با دید مثبت خود امیدوارانه به آینده می‌نگرند.
در تلاش‌اند تا موقعیت‌های «برد-برد» ایجاد کنند.
برای برآورده نمودن نیازهای دیگران تلاش زیادی می‌کنند.
اغلب متعهد و وفادار هستند.

نقاط ضعف

شور و اشتیاق بیش از حد آن‌ها در انجام کارها و دنبال کردن آرمان‌ها ممکن است باعث شود از واقعیات فاصله بگیرند.
آن‌ها تمایلی به انجام کارهای روزمره که به زعم خودشان خسته‌کننده است ندارند، کارهایی از قبیل پرداخت قبوض، تمیز کردن خانه و…
قادر به بیرون آمدن از رابطه‌های بد و ناکارآمد نیستند و این امر ممکن است تا تخریب کامل روحیه آنان پیش برود.
از انتقاد و جرو بحث متنفرند.
به نیازهای خود توجه کافی ندارند.
از آن‌جائی‌که دائم به دنبال کمال در روابط خود هستند ممکن است روابط متعدد را تجربه کنند به این امید که رابطه‌ مطلوب خود را بیابند.
ممکن است به سادگی حوصله‌شان از انجام کاری که به آن مشغول‌اند سر برود.
نقاط ضعف شخصیتی
برای این اشخاص رسیدن به ایده های جدید بسیار آسان است، از این رو مشکل می توانند در هر مقطع زمانی تنها به یک موضوع بیندیشند. گاه انتخابهای بد می کنند و گاه در هر زمان با شمار بیش از اندازه ای از مسائل سر و کله می زنند، به طوری که برایشان دشوار است مساله ای را که مهمتر است انتخاب کرده و به حل آن بپردازند.

برای شخصیت ENFP بخش خوشایند یک پروژه این است که مساله اولیه را حل کنند و چیزی جدید بیافرینند. اغلب اوقات نوشتن حقایق مهم یا مراحلی که باید طی کنند به آنها کمک می کند تا کارهای خود را بهتر انجام بدهند.

اغلب اوقات ENFP ها به اندازه کافی سازمان یافته نیستند. آنها می توانند از یادگیری مدیریت زمان و به کار بردن آن و نیز از یادگیری مهارت های سازمانی شخصی به سود خود استفاده کنند. این اشخاص اگر با واقع بین ترها و اشخاص عملی هم گروه و همکار شوند، بهتر می توانند به موفقیت برسند. البته آنها از این همکاری هم استقبال می کنند، زیرا کار کردن به تنهایی را دوست ندارند. بخصوص اگر قرار باشد کار مورد نظر مدتی طولانی وقت بگیرد. برای این تیپ شخصیتی کارکردن با دیگران به مراتب از تنها کار کردن بهتر است.

ENFP ها علاقه چندانی به جزئیات ندارند، زیرا به استفاده از تخیل و فراهم آوردن چیزهای جدید علاقه مند هستند. ممکن است زحمت گرد آوری همه اطلاعات را به خود ندهند.
در بسیاری از مواقع از قبل برنامه ریزی نمی کنند. آنان اشخاصی بی قرار هستند و اغلب پرداختن به جزئیات مساله ساز را دوست ندارند و ترجیح می دهند به سراغ موضوعات جدید بروند. ENFPها زمانی کارشان موثرتر می شود که آگاهانه با دنیای واقعی پیرامون خود ارتباط برقرار کنند و اطلاعات واقع بینانه تری برای تحقق خواسته های خود به دست آورند.

در محل کار

  1. در رسیدگی به جزئیات حتی در زمینه های مالی بی علاقه هستند.
  2. به دنبال تنوع و چالش هستند. پیوسته در این فکرند که روشی تخیلی را برای انجام کارهایشان انتخاب کنند.
  3. می توانند رهبرانی با جذبه و الهام بخش باشند. آنها با انرژی و پشتکار خود به دیگران انگیزه می دهند.
  4. دوست دارند با اشخاص خلاق و پر انرژی کار کنند.
  5. برای آنها شروع کردن کار از تمام کردن آن اهمیت بیشتری دارد.
  6. وقتی درگیر پروژه خود می شوند زمان و نیازهای جسمانی خود را فراموش می کنند.
  7. می توانند روی پای خود بایستند و فکر کنند.
  8. در بسیاری از زمینه ها با استعداد هستند، اما در کم کردن حیطه توجه خود با دشواری روبرو می شوند.
  9. تحت تاثیر جزئیات کلافه می شوند. ترجیح می دهند شخص دیگری به جزئیات رسیدگی کند.
  10. دوست دارند با سرعت خود کار کنند. می خواهند نظارت بر کار آنان، کمترین مقدار ممکن باشد.

ویژگی های کلی تیپ شخصیتی ENFP در شغل

مایلید در آنِ واحد پروژه‌های متعددی را در دست داشته باشید.
افرادی شایسته و توانمند هستید.
مهارت‌های ارتباطی بالایی دارید، روابط گرمی با انسان‌ها دارید و مشتاقانه با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید.
از بینش عمیقی نسبت به انسان‌ها و روابط با آن‌ها برخوردارید.
معمولا نیازهای دیگران را در اولویت قرار می‌دهید و مشتاق کمک کردن به انسان‌ها هستید.
ایده‌ها و برنامه‌هایتان معطوف به آینده است.
از انجام کارهای تکراری و روزمره دل خوشی ندارید.
برای حفظ انگیزه‌تان نیاز دارید که مورد تائید و تحسین سایرین قرار بگیرید.
رفتاری مشارکتی و دوستانه با سایر افراد دارید.
اشخاصی خلاق و پر نشاط هستید.
مهارت‌های ارتباطیِ کلامی و نوشتاری بالایی دارید.
رهبران ذاتی هستید اما علاقه‌ای به تسلط بر دیگران ندارید.
از محدود شدن و مورد تسلط قرار گرفتن متنفرید.
می‌توانید از شهود خود برای منطقی فکر کردن و بی‌طرفانه قضاوت کردن استفاده نمائید.
معمولا قادرید به‌خوبی ایده‌ها و نظریاتِ پیچیده را درک ‌کنید.

نقاط قوت کاری

داشتن علاقه زیاد و توان یادگیری سریع مطالب مورد علاقه
ریسک پذیر بودن، آزمایش چیزهای جدید و غلبه بر موانع موجود
داشتن دید کلی و جامع نسبت به مسائل و امور
تمایل به اندیشیدن خارج از چارچوب های تعریف شده
مهارتهای ارتباطی عالی و توانایی ترغیب و تشویق دیگران
اطلاع یافتن سریع از خواسته ها و نیازهای دیگران
سازگاری و انعطاف پذیری
توانایی تغییر رویه ها و دستورالعمل ها

نقاط ضعف کاری

عدم علاقه به انجام کارهای تکراری و روشهای سنتی
کسل و بی علاقه شدن مکرر آنها به خصوص در صورت نبودن شرایط خلاقانه
عدم تمایل به پیروی از ساختارها
عدم تحمل افراد غیر منعطف در محیط کار
عدم تحمل افراد غیر خلاق
نداشتن نظم و ترتیب کافی در انجام امور
رضایت شغلی

برای یک ENFP رضایت شغلی یعنی:

با گروههای مختلف روی موضوعات متنوع کار کند.
ایده ها، محصولات، خدمات یا راه حلهای جدیدی برای مسائلی که به دیگران کمک می کند، پیدا کند.
کار خوشایند، چالش برانگیز و متنوع باشد.
به ندرت لازم باشد که در جزئیات کار شرکت کند.
با سرعت خودش روی موضوعات کار کند، از حداقل قواعد و رویه ها پیروی کرده و آزادی عمل داشته باشد تا اراده اش را نشان دهد.
با اشخاص جدید آشنا شود، مهارتهای جدید بیاموزد و کنجکاوی خود را پیوسته ارضاء نماید.
کارها با ارزشهای وی سازگار باشد و به او امکان فراهم کردن فرصتهای مناسب به سود دیگران را بدهد.
در محیطی دوستانه و آرام و با مشربی خوش کار کند و با دیگران در شرایط حداقل تعارض باشد.
بتواند از الهامات خود تبعیت کند و در کارهای جالب و هیجان بخش مشارکت نماید.
کار در شرایط و فضایی انجام شود که با خود تشکر به همراه داشته باشد و به شور و شوق و خلاقیت و قدرت تخیل وی بیفزاید.

مشاغل پیشنهادی ENFP

  • هنر
  • طراح داخلی
  • طراح مد و لباس
  • گرافیست
  • کارشناس و مدیر روابط عمومی
  • کارشناس و مدیر بازاریابی
  • مدیر تبلیغات
  • معلم
  • مشاور شغلی و تحصیلی
  • روانشناس
  • مهندس
  • متخصص تغذیه
  • فیزیوتراپ
  • مدیر روابط مشتریان

اوقات فراغت

ENFP ها از این که داستان تعریف کنند لذت می برند. دوست دارند در کانون صحنه باشند و صحبتهای معنی دار بکنند. دوست دارند در سمینار های آموزش و کلاسهایی که اشخاص مختلف در آن شرکت می کنند، حضور داشته باشند.

از کتاب خواندن، نوشتن و انجام پروژهای خلاق لذت میبرند، اما دوست ندارند آنها را به مدت طولانی انجام دهند ENFPها دوست دارند زندگی فعالی داشته باشند و تجربه های جدید بکنند.

پیشنهادات

  • انرژیتان را با رفتن به جهات بیش از اندازه مختلف هدر ندهید.
  • محدودیتهای خود را بشناسید و آنها را بپذیرید.
  • وقتی کاری را شروع می کنید، آن را تمام کنید و بعد سر برنامه های جدید بروید.
  • اجازه ندهید برنامه های اجتماعی مورد علاقه شما مانع از آن شوند که به کارهای کمتر خوشایند، اما مهم بپردازید.
  • تعهدی را بدهید که عملی باشد.
  • تمرین کنید و پروژه های بزرگ را به اجزاء کوچکتر تقسیم کنید و بعد همه تلاشتان را بکنید که کارتان انجام شود.
  • وقتی پروژه ای را انجام می دهید، توجه کنید که به چه چیزهایی نیاز دارید.
  • برای خودتان کار کنید، زیرا ممکن است فرد گرا و سرکش باشید.
  • از در گیر شدن در روابط جدید خودداری ورزید. وقتی صرف کنید و دیگران را بشناسید.
  • به این توجه کنید که با حرفتان روی دیگران چه تاثیری بر جای می گذارید.
  • تا زمانی که از شما درخواست کمک نشده، پیشنهاد کمک ندهید.
  • سریع ازدواج نکنید. به خود فرصتی بدهید تا قدری مسن تر شوید.
  • به خلاقیتها، خوش بینی ها، فرد گرایی، پشتکار، خود به خودی، ادراکی بودن، کنجکاوی، ابراز کننده بودن، دوستانه بودن و سازگاری خود بها بدهید.
  • رمز موفقیت یک ENFP اولویت بندی، توجه کردن و پیگیری است.

شکرت درتست شخصیت شناسی مایرز-بریگز,نئو در لینک زیر

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران