(Student Engagement Scale (SES
پرسشنامه اشتیاق تحصیلی دانشجویان توسط گونیوس و کوزو (2015) به منظور سنجش اشتیاق تحصیلی دانشجویان طراحی و تدوین شده است. در ایران نیز توسط برقی ایرانی و همکاران (1398) به منظور سنجش اشتیاق تحصیلی دانشجویان اعتباریابی شده است.
(Student Engagement Scale (SES
پرسشنامه اشتیاق تحصیلی دانشجویان توسط گونیوس و کوزو (2015) به منظور سنجش اشتیاق تحصیلی دانشجویان طراحی و تدوین شده است. در ایران نیز توسط برقی ایرانی و همکاران (1398) به منظور سنجش اشتیاق تحصیلی دانشجویان اعتباریابی شده است. این پرسشنامه دارای 48 سوال و 6 مولفه ارزش گذاری (اشتیاق روانشناختی)، احساس تعلق (اشتیاق اجتماعی روانشناختی)، اشتیاق شناختی، روابط با همسالان (اشتیاق عاطفی)، روابط با اعضای هیئت علمی (اشتیاق عاطفی) و اشتیاق رفتاری می باشد و بر اساس طیف لیکرت با سوالاتی مانند (دانشگاه در زندگی من اهمیت زیادی دارد.) به سنجش اشتیاق تحصیلی دانشجویان می پردازد.
روایی و پایایی پرسشنامه اشتیاق تحصیلی دانشجویان
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390).
روایی پرسشنامه اشتیاق تحصیلی دانشجویان توسط اساتید و متخصصان این حوزه تایید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)
پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390).