اخبار

وقتی سرطان از در خشم و نفرت وارد می شود



طبق اعلام موسسه ملی سلامت روان در آمریکا، 16 میلیون نفر از افراد 18 سال و بالاتر در این کشور در سال 2014 حداقل یک بار دچار احساس افسردگی شده‌اند همچنین از میان هر 100 کودک آمریکایی دو نفر در معرض خطر ابتلا به افسردگی شدید هستند. در صورتیکه این اختلال روانی تحت درمان قرار نگیرد این احتمال وجود دارد علائم آن تشدید شده و برای چند ماه یا حتی چند سال ادامه پیدا کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کرده است در سال 2010 هزینه اقتصادی ناشی از افسردگی حدود 210 میلیارد دلار برآورد شده است.
علائم افسردگی می‌تواند شدت‌های مختلفی داشته باشد که از جمله آن‌ها موارد زیر است: داشتن احساس بد، از دست دادن انگیزه برای انجام امور مختلف، احساس خستگی و کاهش سطح انرژی، بی‌خوابی یا افزایش مدت زمان خواب، بروز تغییر در میزان اشتها، عدم تمرکز، سر درد، مشکلات گوارشی، اقدام به خودکشی یا فکر کردن به آن.

به گفته کارشناسان انجمن روان پزشکان آمریکا برای تشخیص افسردگی لازم است علائم آن برای مدت زمان حداقل دو هفته ادامه پیدا کند. علاوه بر این وجود بیماری‌هایی همچون تیروئید، تومور مغزی یا کمبود برخی ویتامین‌ها می‌تواند با علائم افسردگی خود را نشان دهد.
از جمله فاکتورهای خطرزا در بروز افسردگی شامل تنهایی و منزوی بودن، عدم حمایت‌های اجتماعی، سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری، وقوع حوادث استرس‌زا، مصرف موادمخدر و مواد الکلی، بیکاری و مشکلات دوران کودکی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، برای درمان افسردگی تجویز دارو و روان درمانی توصیه می‌شود. پزشکان ممکن است برای بیمار داروهای ضدافسردگی تجویز کنند که وضعیت روانی فرد در مدت یک هفته تا دو هفته پس از مصرف دارود بهبود پیدا می‌کند. همچنین روان درمانی از جمله روش‌های پیشنهادی برای بیمارانی است که دچار افسردگی خفیف هستند.


نظرات کاربران