اخبار

نقش عوامل ژنتیکی و استرس‌ در اختلالات روانی



مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: عوامل ژنتیکی، استرس‌های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز اختلالات موثر هستند.

امید کازرونیان بعدازظهر امروز در کارگاه اختلالات روان‌پزشکی با حضور پزشکان و کارشناسان سلامت روان عنوان کرد: انسان به‌ طور مستمر بحران‌ها و فشارهای مختلفی را در زندگی تجربه می‌کند که موجب به هم ریختن تعادل جسمی و روانی او شده و اغلب با عدم تعادل و اختلالات عاطفی و رفتاری همراه است.

وی تصریح کرد: در بحران‌ها فرد به‌طور موقت دچار عوارض روانی شدید شده و کوشش می‌کند تا به هر نحو که شده مشکل به وجود آمده را از سر راه برداشته و تعادل خود را باز یابد.

کازرونیان اظهار کرد: پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت در زمینه شناسایی، تشخیص و درمان بیماران اعصاب و روان طبق پروتکل‌ها باید آموزش‌دیده و توانمند شوند. شناخت و تجویز داروهای موثر، شناخت دوره درمان و آموزش بیمار و خانواده وی یکی از نکات مهم در درمان بیماران دچار اختلالات روانی است.

مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ایجاد تفـاهم و اعتمـاد در درمان، بررسی مراحلی که به بحران منجر شده، شـناخت واکنـش‌های ناهنجار، آمـوزش راه‌های هنجار، جلوگیری از پیشرفت علائم، آموزش مددجو و شناخت موقعیت‌های خطرناک از تکنیک‌های لازم برای مداخله در بحران است.

 

 

منبع:ایسنا


نظرات کاربران