ضعف روان

1.00 (1)

ضعف روانی یکی از مشکلات ضعف و پریشانی های روانی می باشد و همانطور که نام آن نشانگر است ، از همان مراحل اولیه در ارتباط با افکار می باشد .
ضعف روانی ، قربانی خود را به افکار درهم ، بی معنی ، متباین (ناشایست) می کشاند که او نمی تواند آنها را از فکر و روانش خارج سازد بنابراین ضعف روانی نوعی از افسردگی است .

نشانه‌های ضعف روان

عدم تمرکز

  • استرس مزمن دامنه توجه و توانایی تمرکز شما را از بین می‌برد.
  • با وجود استرس حتی به صورت ناخود آگاه هورمونی به نام کورتیزول حافظه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • همین هورمون سبب ایجاد اختلالاتی در دقت و تمرکز بر روی مسائل می‌شود.
  • زمانی که می‌دانید سطح استرس شما بالا گرفته است آن را کنترل کنید.

تپش نامنظم قلب

  • یک استرس عصبی ممکن است با ضربان نا منظم قلب همراه باشد.
  • معمولا در چنین مواقعی قلبتان و ضربان شدید آن را در قفسه سینه احساس خواهید کرد.
  • نفس کشیدن در حالات عصبی کمی دشوار می‌شود.
  • بهتر است برای حل این مشکل نفس عمیق بکشید یا اینکه دم و بازدم را طولانی‌تر کنید.
  • این کار قفسه سینه را کمی باز می‌کند و ضربان‌ها بهتر می‌شوند.

افسردگی

  • ممکن است استرس و یا اضطراب گاه گاهی شما را درگیر کند.
  • اما اگر این زمان‌های پرتنش استرس مداوم باشند و یا طی فرایندی مدام تکرار شوند، منجر به افسردگی خواهند شد.
  • در صورتی که افسردگی ادامه پیدا کند حس نا امیدی و خودکشی تقویت می‌شوند.
  • اضطراب‌های ناشی از فعالیت‌های روزانه مانند عملکرد شغلی یا ارتباط با شخص خاصی می‌تواند به افسردگی منجر شود.
  • جهت کاهش سطح استرس خود از ورزش‌هایی مانند یوگا، پیاده روی و مدیتیشن استفاده کنید.
  • این نشانه‌ها از عوامل بروز بیماری‌های سخت روحی باشد.
  • در صورت مشاهده این علائم حتما ذهن خود را تحت درمان قرار دهید تا به بیماری‌های سخت‌تر دچار نشوید.

سردرد‌های تنشی

  • استرس در هر درجه‌ای که باشد می‌تواند سر درد تولید کند.
  • گردن، شانه‌ها و تمامی عضلات این ناحیه سفت و سخت می‌شوند.
  • استرس بر روی عضلات ناحیه سر و گردن به شدت تاثیر می‌گذارد.
  • سر درد‌های تنشی از استرس نشات می‌گیرند و فقط با کنترل آن می‌توان از این سردرد‌ها خلاص شد.

مشکلات خواب

  • کمبود خواب یکی از شایع‌ترین علل استرس‌های روحی روانی است.
  • نداشتن خواب کافی، بدن و ذهن را دچار مشکلات زیادی می‌کند.
  • بی خوابی‌های طولانی مدت، بد خوابیدن، خواب‌های کوتاه با استرس مرتبط هستند.

علائم ضعف اعصاب

علائم ضعف اعصاب بسته به نوع و مکان عصب آسیب دیده متفاوت است با این حال برخی از علائم رایج آن در لیست زیر آمده است.

  • احساس سوزن سوزن شدن یا قلقلک
  • درد
  • افسردگی و ناراحتی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • احساس خستگی
  • تحلیل رفتن حس بویایی،بینایی،چشایی،لامسه یا شنوایی
  • مشکلات شناختی
  • ضعف عضلانی
  • لرزش

اعصاب ضعیف یا آسیب دیده ؛ همچنین میتواند، وضعیت های مختلف پزشکی را افزایش دهد و برخی از رایج ترین آنها را در زیر آورده ایم.

درمان ضعف اعصاب به روش طبیعی

  • ماساژ روغن آیورودا برای درمان ضعف اعصاب:
  • شما نیاز به روغن بادام یا کنجد دارید.
  • مقدار کافی روغن بادام یا کنجد را کمی گرم کنید و آن را روی بدن خود ماساژ دهید.( در صورت امکان از یک ماساژور حرفه ای کمک بگیرید)
  • این کار را نیم ساعت قبل از رفتن به حمام انجام دهید.
  • شما باید این کار را هر روز تکرار کنید

درمان ضعف اعصاب با نمک اپسوم یا سولفات:

  • شما به یک فنجان نمک اپسوم و آب نیاز دارید.
  • کاری که باید انجام دهید این است که نمک را به آب وان حمام خود اضافه کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن بمانید.
  • شما باید این کار را حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید.

 

 

درمان ضعف اعصاب با آب درمانی:

شما نیاز به آب سرد و آب گرم دارید.

دوش گرفتن معمول خود را با یک دوش کوتاه سرد به پایان برسانید.و یا اینکه یک حوله تمیز را در آب سرد خیس کنید و به آرامی روی بدن خود بمالید و سپس لباس گرم بپوشید.

شما همچنان میتوانید آب ولرم را برای دوش گرفتن انتخاب کنید.اما مطمئن شوید که حمام خود را با آب سرد به اتمام میرسانید. شما باید این درمان را هر روز تکرار کنید.

بهترین مواد غذایی برای درمان ضعف اعصاب

ویتامین ها برای درمان ضعف اعصاب

شما میتوانید غذا های مانند ماهی ، نان ، غلات، سبزیجات، برنج قهوه ای ، پنیر و زرده تخم مرغ را مصرف کنید که به طور طبیعی حاوی ویتامین هستند.

همچنین میتوانید پس از مشاوره با پزشک ، مکمل های اضافی این ویتامین ها را نیز مصرف کنید.

نقش منیزیم در درمان ضعف اعصاب

مصرف غذا های غنی از منیزیم مانند شکلات تلخ ، سبزیجات برگ سبز ، موز و زرد آلو ، یک راه عالی برای مقابله با کمبود این مواد معدنی به طور طبیعی است.

درمان ضعف اعصاب با اسید های چرب امگا3

مصرف غذا های دریایی مانند ماهی خال مخالی ، صدف ، ساردین ، سالمون ، و تن ماهی راهی عالی برای افزایش اسید های چرب امگا3 به صورت طبیعی هستند.

همچنین میتوانید پس از مشاوره با پزشک ، مکمل های اضافی آن را نیز مصرف کنید.

پیشگیری از ضعف اعصاب

  • ترک سیگار و هر گونه محصولات حاوی تنباکو
  • استراحت کردن به میزان کافی
  • درمان و مدیریت سایر شرایط پزشکی
  • مصرف آب و مایعات به اندازه کافی
  • اجتناب از مصرف مواد مخدر و الکل

برای شرکت در آزمون شخصیت شناسی در تست MMPI 2 شرکت کنید.

 

 
این صفحه را به اشتراک بگذارید.