مقالات

بُعد رفتاری D (تسلط) تست دیسک

1

بُعد رفتاری D (تسلط) تست دیسک

افراد با بعد رفتاری D جز دسته بندی افراد منطقی محسوب می شوند. افراد با بعد رفتاری D در آزمون دیسک (DISC) استعداد ذاتی در رهبری کردن دارند. الویت این افراد در زندگی وظایفشان، نتایج و اهدافشان است. آنها با بدست آوردن موفقیت و رسیدن به نتایج انگیزه می گیرند. ذهنیت افراد با بعد رفتاری D در آزمون دیسک پیروزی است. این افراد اهداف منحصر به فردی دارند. اهداف آن ها بدست آوردن فرصت های جدید، کنترل دیگران و استقلال است.

افراد با بعد رفتاری D، افرادی در ظاهر رک و صریحی هستند و نسبت به خود مطمئن هستند. این افراد از دیگران در قبال خود توقع کارآمد بودن دارند.همچنین آنها افرادی هستند که در هر شرایطی سریع، محکم و مصمم قدم برمیدارند. شیوه این افراد در کار و بازی مستقل بودن است.سمتی که به افراد با بعد رفتاری D می توان داد نظارت است و معمولا ترس از آسیب پذیری، مورد بهره برداری قرار گرفتن دارند و بیزار تزلزل و بلاتکلیفی هستند.
یکی از نقاط مثبت این افراد این است که آن ها تصمیم گیرند های قوری هستند.

نقاط ضعف این افراد عبارتند از : ناشکیبایی، اهمیت ندادن به دیگران، بی ملاحظه بودن

صفات کلیدی افراد با بعد رفتاری D

در نتیجه آزمون دیسک (DISC) افراد با بعد رفتاری D دارای یک سری صفات کلیدی هستند که برخی از آن ها به مختصر عبارتند از:

فعال، برونگرا، وظیفه گرا، سلطه جو، قدرتمند، قاطع، محکم، با اراده، مصمم، پیگیر، هدفمند، نتیجه گرا، تمایل شدید برای رسیدن به اهداف، مسئولیت پذیر، سازمان دهنده، نظم دهنده، کنترل کننده، خود محور، مستبد، خودرای، پرخاشگر، خشن، پر توقع، سخت گیر، مطمئن به خود، با اعتماد به نفس، روراست و رک، پر جنب و جوش، سریع، عجول، ریاست طلب، بی صبر و تحمل، ناشکیبا، تصمیم گیرنده سریع، عملگرا، مستقل.

استراتژی های ارتباط با افراد D

حاشیه پردازی نکنید و موضوع اصلی خود را سریع بازگو کنید
در برابر آن ها واضح و صریع باشید
مفید و مختصر منظور خود را برای این افراد بازگو کنید
یک دید کلی از موضوعات به آن ها بدهید
بیشتر درباره نتایج صحبت کنید

زبان بدن در افراد با بعد رفتاری D

افراد با بعد رفتاری D دارای زبان بدن قوی و مقدرانه هستند. آن ها اکثر اوقات سریع راه می روند. افراد با بعد رفتاری D معمولا جدی بوده و کمتر حرف می زنند اما اگر صحبت کنند سریع و تند حرف می زنند. این افراد بسیار صریح و رک اظهار نظر می کنند. افراد با بعد رفتاری D در تست دیسک وظیفه محور هستند و معمولا پای صحبت ها آنها که بنشینید از کار و وظایف صحبت می کنند.

بازاریاب ها با بعد رفتاری D

بازاریاب هایی که جز بعد رفتاری D در آزمون دیسک هستند بسیار رو راست هستند و این افراد بسیار هدفمند هستند. معمولا از جزئیات محصول خود صرف نظر می کنند با اینکه این جزئیات برای دیگر افراد حائز اهمیت است تا بتوانند خرید بهتری داشته باشند.

فرشنده هایی که بعد D هستند به جای این که بر روی منفعت محصول یا خدمات خود هنگام فروش تمرکز کنند بیشتر بر ویژگی های آن محصول و یا خدمات متمرکز می شوند.

اما نکته ای که بازاریاب هایی با بعد رفتاری D باید به آن توجه کنند این است که همه مانند آن ها نمی توانند خیلی سریع در عرض 5 دقیقه اطلاعات را پردازش کنند و یک محصول را بخرند.

مشتریان با بعد رفتاری D در دیسک

افرادی که دارای بعد رفتاری D هستند اعتماد به نفس بالایی دارند. این افراد بسیار سریع خرید می کنند و به خرید های پر ریسک بیشتر علاقه دارند. هنگام خرید بسیار رک است و از فروشنده تمام سوالات خود را می پرسد و معمولا مشکوک است. افرادی که دارای بعد رفتاری D در نتیجه آزمون دیسک هستند به عنوان مشتری جز آن دسته از مشتریانی هستند که هنگامی که تصمیم به خرید می گیرند زیاد اهل گشتن و پرس و جو کردن نیستند. زیرا زمان برای این افراد الویت دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

افراد با بعد رفتاری D در DISC به دنبال فروشنده هایی هستند توضیح اضافی ندهند و سریع سراغ اصل مطلب بروند. اگر شما به عنوان فروشنده نتوانید توضیحات مفید و قابل توجه را به مشتری D خود بدهید مشتری خود را از دست خواهید داد.

حال برای بسیاری از فروشنده ها سوال این جا است که چگونه با مشتری D خود رفتار کند؟

چگونه به افراد با مدل رفتاری D بفروشیم؟

در زمان فروش و ارتباط با مشتری D این کارها را انجام دهید :

  • شما نیاز نیست به طرف این افراد بروید و دست بدهید مگر این که خود آن ها اقدام کنند.
  • با این افراد هنگام فروش صمیمی نشوید و حد و حدود خود را حفظ کنید و با احترام برخورد کنید
  • با حرف های حاشیه ای و سلام و احوال پرسی نباید وقت این مشتریان را بگیرید زیرا این افراد علاقه دارند
  • انرژی مصرفی خود را کنترل کنند.
  • سریع سراغ اصل مطلب بروید و در صورت نشان دادن کاتولوگ، از کاتولوگ های عکس دار برای این افراد استفاده کنید. نیاز به جزئیات محصول نیست اگر سوال پرسید توضیح اضافه دهید.
  • بگذارید خودش تصمیم بگیرد و شما به آن ها اصرار بی مورد نکنید.
  • از اظهارنظر های رک و صریح آن ها ناراحت و ناامید نشوید. صحبت آن ها را هرگز قطع نکنید.
  • از صحبت های آن ها باید به نیازهایشان پی ببرید و در توضیحات خود از کلمات: سود، کارایی، نتایج، موفقیت،
  • انتخاب سریع، فواید، کاربردها، استفاده کنید.
  • این افراد با بعد رفتاری D اگر محصول یا خدمات شما را نقد کردند از آن ها تشکر کرده و سعی کنید پاسخهای فنی، علمی و دقیق به نقد آن ها بدهید.

الگوها

  • خلاق
  • توسعه دهنده
  • الهام بخش
  • نتیجه گرا

برای شناخت بعد شخصیت در تست زیر شرکت کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران