مقالات

اختلاف فرهنگی در ازدواج

1

اختلاف فرهنگی در ازدواج

بهترین راه این است که برای ازدواج حدالامکان به خودشناسی رسیده باشید و به کسانی که بیشتر به شما شباهت دارند نزدیک شوید برای این منظور میتوانید در تست های آنلاین روانشناسی که خصوصیات شخصیتی را نمایش میدهد شرکت کنید  تا میزان شباهت خصوصیات شخصیتی شما با طرفی که قرار است باهاش ازدواج کنید مشخص شود.

میتوانید در تست NEO-PIR (فرم بلند نئو 240 سوالی) شرکت کنید.که خصوصیات و سبک های شخصیتی را نمایش میدهد.

قبل از ازدواج لازم است که با آگاهی، هوشیاری و بدون هیچ تعارف یا ملاحظه‌ای درباره این مسائل صحبت کنید. به طور کلی با اختلاف‌ها و تفاوت‌ها به سه شکل می‌توان برخورد کرد. صحبت و توافق بین ارزش‌ها و تفاوت‌های فرهنگی مهم‌ترین راه برای حل اختلافات فرهنگی است.

برای این مرحله می‌توان به شرکت در آداب و رسوم همسر، دادن هدیه در جشن‌های فرهنگی یا مذهبی همسر، شوخی مودبانه (نه تمسخر) با تفاوت‌ها که باعث کاهش حساسیت آن می‌شود، برخی از راه‌هایی است که می‌توان بر سر تفاوت‌ها به توافق رسید.

برخی از اختلافات کاملا قابل حل هستند. اختلافاتی مثل نحوه پوشش، کار کردن زن در بیرون یا مرد در منزل، محدوده ارتباطات، تفریحات شخصی و مشترک و روابط با خانواده‌ها همگی مشکلاتی قابل بحث هستند.

مهم‌ترین علت درگیری‌ها و جدایی‌ها، تفاوت‌های حل نشده است. می‌توان بخش‌هایی از تفاوت‌ها را به عنوان حد و مرز‌های شخصی فرد در نظر گرفت. اما ازدواج یک رابطه دو طرفه است و نمی‌توان تمام اختلافات را به عنوان مرز‌های شخصی در نظر گرفت و باید تا می‌توان از این بخش از اختلافات جلوگیری کرد.

مشاوره پیش از ازدواج امری بسیار مهم است که حتما باید توسط خانواده‌ها جدی گرفته شود. این نکته هم قابل ذکر است که مشاور به شما، فقط حقایق را به شما نشان می‌دهد و در نهایت تصمیم با خودتان است.

اختلاف سنی در ازدواج

اختلاف سنی زیاد و بیش از ده سال مشکلات زیادی را در تفاهم و تعاملات بین فردی ایجاد می کند.
موارد قابل مذاکره از موارد غیرقابل مذاکره را تفکیک کنید
مواردی مانند اختلاف سنی، خانوادگی و ازدواج مجدد قابل گفت و گو هستند و مواردی مانند اختلاف سلامت روانی و شخصیتی قابل مذاکره نیست.


افرادی که از اختلال شخصیتی رنج می برند اغلب از بیماری خود مطلع نیستند و رفتار خود را طبیعی می دانند اما رفتارهایی مانند سوءظن و شک که از آن ها سر می زند برای همسر کاملا غیرقابل تحمل است ، در اینگونه موارد بهتر است به مشاور ازدواج مراجعه کنیم تا با نشان دادن موانع سعی در برطرف کردن مشکل یا آگاه کردن طرفین کند.
نگویید خودش مهم است، نه خانواده اش!

برای آگاهی از اختلالات شخصیتی میتوانید در تست MMPI2 (فرم بلند 567 سوالی تست MMPI) شرکت کنید که بصورت خیلی دقیق اختلالات را نمایش میدهد.


اگر هنگام تحقیق درباره همسر آینده تان متوجه شدید که در خانواده او مشکلاتی از قبیل اعتیاد وجود دارد و یا اینکه یکی از اعضای خانواده اش در زندان است چه باید کنیم ؟ آیا وصلت با چنین خانواده ای صحیح است؟
قبل از وصلت با چنین خانواده ای باید تامل بیشتری کنیم و ازدواج را به تاخیر اندازیم و به مشاور مراجعه کنیم.

مشاور در این مورد تا حدودی شما را شخصیت فرد و خانواده اش آشنا می کند . از آن جا که مشکلات خانوادگی ممکن است در تربیت فرزند نیز اثر بگذارد وصلت با چنین خانواده هایی که در آن ها چند معتاد وجود دارد یا میزان طلاق در اعضای خانواده و حتی بستگان درجه اول بسیار بالاست ، پر خطر محسوب می گردد و ممکن است در آینده مشکلاتی را به وجود آورد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران