مقالات

خیانت عاطفی زن به شوهر

1

خیانت عاطفی زن به شوهر

در عرف جامعه ما، توجه بیشتری به خیانت زنان در قیاس با خیانت مردان و جود دارد. و به دلیل ساختار فرهنگی و اخلاقی جامعه این ناهنجاری وقتی توسط زنان انجام می شود، مورد نکوهش بیشتری قرار می گیرد. یکی از انواع خیانت که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم، خیانت جنسی است. که اتفاقا زنان کمتر از مردان سراغ این نوع خیانت می روند. چون با عواقب قانونی و شرعی و فرهنگی آن عموماً آگاه هستند. از سوی دیگر برای زنان تابوی این نوع خیانت بالاتر است.

نوع دیگری از خیانت وجود دارد که زنان بیشتر به آن مبتلا می شوند. این نوع خیانت تحت عنوان خیانت عاطفی زن به شوهر شناخته می شود. این روزها خیانتی که از سوی زنان بیشتر صورت می گیرد و زنگ خطر را به صدا درآورده است، خیانت عاطفی زن به شوهر است. چرا که اگر خیانت عاطفی زن یا مرد اگر ادامه پیدا کند، به خیانت جنسی نیز خواهد انجامید. دلایل مختلفی وجود دارد که موجب جهت دهی خیانت عاطفی زن می شود و بر این نوع خیانت دامن می زند. این عوامل که برخواسته از عشق، روح حساس و لطیف زنانه است عبارتند از:

نیاز بیشتر به برآورده شدن خواسته های عاطفی
نیاز به نوازش
نیاز به شنیدن جملات محبت آمیز و محبت کلامی
نیاز به توجه همسر
نیاز به تایید شدن و همراهی همسر
نیاز به احساس امنیت در زندگی زناشویی

 

قش عدم توجه به نیازهای عاطفی در خیانت عاطفی زن

اگر زن نیازهای عاطفی خود را در زندگی مشترک دریافت نکند، توجهش به محیط بیرون از خانواده جلب می شود. و تلاش می کند تا نیازهای عاطفی خود را به طریقی غیر از رابطه با همسرش برآورده کند. اینگونه می شود که زن به فرد دیگری علاقمند می شود تا بتواند چنین توجهی را از طرف او کسب کند. نیازهای عاطفی زنان به گونه ای است که آنان به در میان گذاشتن افکار خود با دیگری علاقه زیادی دارند. اگر گوش شنوایی در خانه نباشد، زن آن را بیرون از خانه پیدا می کند. عموماً هم فکری از خیانت و بی وفایی در سر ندارند. و خود نیز نسبت به خیانت عاطفی به همسرش آگاهی ندارد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که خود زنان خیانت احساسی و عاطفی مردان را بدترین نوع خیانت به حساب می آوردند.

 

آسیب جدی عدم آگاهی از خیانت عاطفی زن به شوهر

در بسیاری از موارد زنان قدرت میان آنچه خود به عنوان خیانت عاطفی و احساسی انجام می دهند و آنچه ممکن است همسرانشان انجام دهند تفاوت و تمایزی قائل نمی شوند. و خیانت عاطفی خود را هیچ می انگارند. این در حالی است که در میان بسیاری از مراجعین خانم و متاهلی که به کلینیک های روانشناسی مراجعه می کنند موارد بسیاری دیده می شود که بالاخره اعتراف می کنند آنچه درونشان را آزار می دهد خیانت عاطفی و احساسی به همسرانشان است. اینکه کس دیگری را دوست دارند. اینکه در یک دوره ای کس دیگری را دوست داشته اند.

 

بیماری ها و اختلالات روانی حاصل از خیانت عاطفی زن به شوهر

تصور ذهنی دوست داشتن کس دیگری به جز همسر برای زنان بار اضطرابی و افسردگی شدیدی به همراه دارد. حتی اگر در کوتاه مدت آنها متوجه این موضوع نشوند. ساختار ذهنی و روانی زنان به گونه ای تنظیم شده است که روی موضوع خیانت چه از جانب خودشان و چه همسرانشان بیشتر حساس هستند. زنان خیانتکار و فریبکار پس از خیانت (عاطفی یا جنسی) دچار نوعی احساس گناه عمیق می شوند که معمولا به صورت اختلال خواب، اختلال خوردن و عدم تمرکز و گاه وسواس بروز می یابد.

 

زنان حتی اگر از هوش بالایی برخوردار نباشند، هیجان ها را به خوبی درون خود حس می کنند. آنها خیلی زودتر از آنکه به سمت خیانت عاطفی زن به شوهر کشیده شوند، می توانند وقوع آن را پیش بینی کنند. با داشتن درایت و بینش صحیح، زنان می توانند قبل از به دام افتادن در چرخه ای که جز ویرانی برای آنها ارمغانی ندارد، آنچه از زندگی مشترک آزارشان می دهد را نزد مشاور ببرند. مشاوره خیانت می تواند شما را از خطرات خیانت عاطفی زن به شوهر آگاه کند. و با ارائه ی راهکارهایی که در جلسات مشاوره ارائه می شود، بخش عمده ای از مشکلات را برطرف سازد.

 

یک پیشنهاد مناسب برای خلاصی از خیانت عاطفی زن

اگر شما یا همسرتان دچار خیانت عاطفی شده اید، پیش از آنکه وضعیت پیچیده تر و خطرناک تر شود حتماً به مشاور روانشناس مسلط به مسائل خانواده و خیانت مراجعه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران