مقالات

چگونگی رفتار با افراد منفی گرا

1

چگونگی رفتار با افراد منفی گرا

 مبارزه ی خود را انتخاب کنید

نیازی نیست هربار که از سوی کسی آزار و یا اذیتی به شما رسید در نزاع شرکت کنید. وقتی کسی شما را با سخنانش آزار می دهد, شما با شرکت در مشاجره سبب ورود انرژی منفی به زندگی خود می شوید. احساسات خود را کنترل کنید تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید. در اینصورت احترام دیگران را بخاطر بزرگواری که از خود نشان دادید به دست می آورید.

 

 قضاوت نکنید

انسانها سبک زندگی متفاوتی دارند. بعضی از اشخاص در طول زندگی خود روش مناسب برخورد با استرس و کنترل احساسات را یاد نگرفته اند. بعضی دیگر آنقدر زندگی مشقت باری را تجربه کرده اند که نسبت به آن بدبین شده اند, به همین علت است که استاندارد زندگی افراد با یکدیگر فرق دارد. پیش داوری درباره ی دیگران و روش زندگی آنها نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه نشان از کوته نظری افراد دارد.

 

مثبت بمانید

شادی و سعادت در زندگی شما به قدری مهم است که نباید با اظهارات منفی افراد گستاخ، دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید. به یاد داشته باشید قرار نیست نگاه منفی آنها زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مجبور هستید در کنار افراد منفی باشید سعی کنید تا با لبخند اطمینان و انرژی مثبت خود را بروز دهید. در انتها ممکن است آنها انرژی مثبت شما را بپذیرند و یا این انرژی مثبت برای آنها حالت دافعه داشته و برای همیشه از زندگی شما بروند.

 

محدوده ی خود را مشخص کنید

شما مجبور به معاشرت با افراد منفی نیستید. فاصله ی خود را با این افراد حفظ کرده و محدوده ی خود را مشخص کنید. اگر مجبور هستید که در کنار این افراد باشید این زمان را به حداقل برسانید. هرچند که با توجه به شرایط ممکن است این کاهش زمان برایتان دشوار باشد.

 

موضوع را عوض کنید

قطار امواج منفی را با تغییر موضوع از ریل خارج کنید. هرچند که تغییر موضوع به یکباره ممکن است در نظر آنها گستاخی و بی ادبی باشد اما همدردی نا به جا با این افراد نیز درست نیست. بهتر است به گفتن عباراتی مثل: درسته, میفهمم و… اکتفا کنید و سپس موضوع را به سوی دیگری سوق دهید.

 

مسئول مشکلات آنها نباشید

هرچند که همدردی و دلسوزی خصیصه ی خوبی است اما گاهی می تواند مضر باشد. وقتی احساسات دیگران را حس می کنید می توانید مشکلات آنها را به خوبی درک کنید اما این بدان معنا نیست که مسئولیت مشکلات آنها را بر عهده بگیرید. اشخاص منفی به دنبال افراد دلسوز هستند, مراقب باشید تا در دام آنها گرفتار نشوید.

پس اگر شما مسبب مشکل نیستید مجبور به حل و فصل آن نیستید. به احساسات خود توجه نکنید زیرا کمک به بعضی از افراد کاملا بی نتیجه است.

 

عاقلانه رفتار کنید

در برابر رفتار کودکانه ی آنها سر خم نکنید. طبیعی است که در برابر نظرات ناخوشایند از خود دفاع کنید اما باور داشته باشید که اینکار به شما صدمه میزند. آنها به دنبال بحث با شما هستند و میخواهند کنترل خود را از دست دهید تا بدین گونه توجه شما را جلب کنند. سعی کنید عاقلانه برخورد کنید و آهسته و منطقی در این مسیر گام بردارید. ار فکر می کنید به زودی کنترل خود را از دست می دهید محل را ترک کنید و اگر مجبور به شرکت در مشاجره هستید محکم بایستید و تمام سعی خود را بکار گیرید تا کنترل خود را از دست ندهید.

 

تا جایی که به شما آسیب نزنند،دلسوز باشید
هرچند که هیچ توجیهی برای بدرفتاری نیست اما بهتر است دلسوز این افراد بوده و منشا این رفتار را در آنها پیدا کنید تا درک بهتری از موقعیت داشته باشید. بعضی از افرادی که عملکرد و رفتار منفی دارند قصد و نیت آن را ندارند. دلیل عملکرد منفی آنها شرایط استرس آور زندگی مانند: خانواده, شغل, مسائل مالی است. دلسوز بودن به معنای همدردی بیش از حد و دامن زدن به موج منفی افکار آنها نیست بلکه به معنای درک بیشتر این افراد است به شرطی که موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید، یا به عبارت دیگر خیر خواه شان باشید.

 

قطع رابطه
اگر هیچ یک از راهکارهای ارائه شده، موثر واقع نشد و با وجود تلاش های شما، شخص مایل به تغییر رفتار نبود, این زنجیره را قطع کنید چرا که تلاش های شما بی فایده است. انرژی فوق العاده ی خود را صرف کسانی کنید که قدر دان آن باشند.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران