مقالات

روانشناسی عشق؛ چگونه کسی را عاشق خود کنید

1

روانشناسی عشق؛ چگونه کسی را عاشق خود کنید

عشق ورزیدن تکنیک هایی دارد، به همین دلیل همه باید با روانشناسی عشق آشنا باشند
گاهی اوقات ما یک نفر را ملاقات می کنیم و فقط می دانیم حسی مانند عشق به او داریم. شخصیت شناسی همیشه آسان نیست، و گاهی سخت است که خصوصیات شگفت انگیز طرف مقابل را بفهمیم. با این حال خوب است که استراتژی های روانشناسی عشق درباره ی این که چه طور یک نفر را عاشق خود کنیم، بدانید. فقط به یاد داشته باشید که از نظر روانشناسی عشق هیچ نسخه ی صد درصدی برای این که یک نفر را عاشق خود کنید وجود ندارد، تنها چیزی که امکان پذیر است این است که سعی کنید شرایط مناسب را ایجاد کنید و ببینید چه پیش می آید.

 

به خودتان توجه کنید.
از نظر روانشناسی مدرن ظاهر فیزیکی نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد که آیا شخص جذب شخص دیگری خواهد شد یا خیر. به سلامت جسمی و ظاهر خود که مردم می توانند آن را ببینند، اهمیت دهید. خیلی مهم است که وقتی که در تلاش برای جذب کردن کسی هستید وقت و انرژی بیشتری ر به خود اختصاص دهید. اگر به خودتان توجه نکنید مردم متوجه خواهند شد که به خودتان اهمیتی نمی دهید و این موضوع ممکن است باعث شود فردی علاقه اش را به شما از دست بدهد. برای اطمینان از اینکه در بهترین حالت خود قرار دارید، ورزش کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید، بهداشت شخصی را رعایت کنید و لباس های تمیز، زیبا و دلپذیر بپوشانید و نگران جلب توجه دیگران نباشید.

خودتان را ماندگار کنید.
کاری را انجام دهید که به خاطر دیگران بماند. نشان دهید چیزی بیشتر از یک لبخند زیبا در شما وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که شخصیت شما می درخشد و طرف مقابل در مورد چیزهایی که دوست دارید و یا دوست ندارید، آگاه است. اگر چیزی به نظرتان پرشور و جذاب است احساسات خود را نشان دهید تا دیگران هم متوجه احساس شما بشوند. روانشناسی عشق می گوید به دستاوردها و توانایی های خود اطمینان داشته باشید. اعتماد به نفس چیزی است که مردم آن را تحسین می کنند، بنابراین درباره آنچه که انجام داده اید خجالت نکشید.

 

مهربان باشید.
با دیگران همان طوری رفتار کنید که دوست دارید آن ها با شما رفتار کنند. ممکن است این کار به نظرتان خوب نباشد اما از نظر روانشناسی عشق درست است. اگر می خواهید دیگران با مراقبت و احترام با شما رفتار کنند، شما هم باید با احترم با آن ها رفتار کنید. مردم بیشتر در معرض عشق ورزیدن به کسانی قرار می گیرند که دارای شخصیت های عالی، مودب و مهربان هستند.

 

نقاط ضعف خود را نشان دهید.
به عنوان مثال، اگر شما در حال حاضر متناسب و فعال هستید، اما قبلا اینطور نبوده اید از نظر روانشناسی عشق باید به طرف مقابل از تغییرات خود بگویید. اگر برخی از کاستی های گذشته خود را به کسی نشان دهید او قادر خواهد بود که خود واقعی شما را بهتر بشناسد و حتی به خاطر چیزی که الان هستید از شما بیشتر قدردانی کند.

 

طوری رفتار نکنید که انگار شما اذیت و ناراحت نمی شوید.
بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند. وانمود کردن اینکه شما اهمیتی نمی دهید و یا اینکه در رابطه هیچ چیز شما را ناراحت نمی کند، طبق روانشناسی عشق هیچ کمکی نخواهد کرد و باعث می شود طرف مقابل احساس کند همه ی مسئولیت رابطه تان به دوش اوست و این از نظر روانشناسی اصلا خوب نیست.

 

از لحاظ احساسی باید آماده باشید.
امروزه مدریت درست زندگی زناشویی و ازدواج سخت تر از قبل شده است. قبل از اینکه تلاش کنید تا فردی را عاشق خود کنید مطمئن باشید که خودتان آمادگی کامل دارید. اگر هنوز درگیر رابطه ی قبلی خود هستید یا بیشتر علاقه مند به دوست یابی هستید و یا آمادگی تعهد داشتن به شخصی را ندارید، روانشناسی عشق می گوید سعی نکنید شخص دیگری را عاشق خود کنید.

از خودتان بپرسید آیا این فرد همان شخصی است که می خواهم؟!
در مورد طرف مقابل چه احساسی دارید؟! آیا او را دوست دارید؟ مطمئن شوید که شما احساسی که به طرف مقابلتان دارید عشق است و فقط حس دوستانه به او ندارید. در روانشناسی عشق معمولا درک تفاوت این دو حس آسان نیست. اگر هنوز کسی را دوست ندارید تند پیش نروید. می توانید هر دو برای بهبود رابطه ی خود تلاش کنید.

 

در مورد انگیزه های خود فکر کنید.
درباره ی اینکه چرا می خواهید در یک رابطه باشید و یا ازدواج کنید حتما فکر کنید. اگر فقط می خواهید فردی شما را دوستت داشته باشد تا حس بهتری داشته باشید یا می خواهید جای خالی شریک قبلی خود را از این طریق پر کنید و یا حسادت او را بر انگیزید از نظر روانشناسی مدرن عشق اینکار اصلا ایده ی خوبی نیست. تنها در صورتی وارد یک رابطه شوید که می خواهید کسی شما را دوست داشته باشد و دوست دارید زندگی خود را با او شریک شوید و رابطه ای دوستانه و منحصر به فرد را با او تجربه کنید.

 

اهداف خود را در نظر بگیرید.
اهداف بلند مدت برای رابطه خود تعیین کنید. اگر فکر می کنید که رابطه ی ماندگاری نخواهد شد، تلاش شما برای اینکه طرف مقابل را عاشق خود کنید مفهومی ندارد. این کار بی رحمی نسبت به خودتان و طرف مقابل است. اگر می خوهید فقط از یک قرار لذت ببرید و هدف دیگری ندارید اصلا نیازی نیست که کاری کنید که او عاشق شما شود.

 

باور کنید که دیگران هم وجود دارند.
گاهی وقتی در رابطه ای شکست می خوریم، احساس می کنیم که دیگر هیچکس نمی تواند جای او را بگیرد. اما روانشناسی مدرن می گوید نباید احساس کنید که دیگر راهی وجود ندارد وهمه چیز برای شما تمام شده است و هیچ شخص دیگری برای شما مناسب نیست. افراد زیادی بر روی این سیاره وجود دارند .اگر کسی احساسات شما را درک نکرده است، باید بپذیرید که شما با هم خوشحال نخواهید بود. مطمئن باشید شخص دیگری وارد زندگی شما خواهد شد و از اینکه خودتان را ناراحت کرده اید تعجب خواهید کرد. برای اینکه طرف مقابل را عاشق خود کنید به فردی که نیستید تبدیل نشوید. شریک زندگیتان باید شما را همان طور که هستید و به دلیل ویژگی هایی که دارید دوست داشته باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران